Tak czy inaczej 3 osoby zmieszczą się w aucie swobodnie, a producent zarzeka się nawet, że ilość miejsca im przysługującego jest większa niż w uplasowanym 2 klasy wyżej Yarisie. Długość iQ wynosi 2,99 m (Smart Fortwo ma 2,7 m). Niestety, firma milczy o pojemności kufra.Konstruktorzy zrobili wiele, by jak najbardziej zaoszczędzić miejsce w środku. System ogrzewania i nawiewów został tak zaprojektowany, by kryjąca go deska rozdzielcza jak najmniej wkraczała do wnętrza. Walka o jak najmniejszą długość pojazdu dotyczyła także komory silnika - starano się jak najbardziej skondensowaćukład przeniesienia napędu, dzięki czemu przednie koła przesunięto daleko do przodu i nadkola nie zabierają miejsca w kabinie. Wykończenie wnętrza iQ nie ma w żadnym razie kojarzyć się z małym, miejskim autem. Bardzo dobre jakościowo materiały zostały dodatkowo ozdobione wstawkami ze szlachetnego aluminium i skóry. W zewnętrznych lusterkach zamontowano kierunkowskazy, a klamki są chromowane. W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Nieznana jest jeszcze dokładna cena. Japończycy mówią, że będzie ona oscylować wokół 13 tys. euro (ok. 46 tys. zł) - dużo, jak za tak małe auto, ale iQ nie będzie mieć nic wspólnego z budżetowym samochodem dla krajów rozwijających się, lecz ma być alternatywą dla wspomnianego wcześniej Smarta lub np. Peugeota 1007. Do napędu posłużą 2 silniki benzynowe i diesel. Szczegółów na temat jednostek na razie brak, wiadomo tylko, że najoszczędniejszy z nich ma emitować średnio mniej niż 100 g CO2/km do atmosfery.
Toyota iQ - Miejscooszczędzacz
Tak naprawdę mówienie o 4-osobowym wnętrzu jest trochę na wyrost. Czwarta osoba musi być bowiem dzieckiem i siedzieć za kierowcą.