Logo
TestyTesty nowych samochodówToyota IQ sprytniejsza od Smarta?

Toyota IQ sprytniejsza od Smarta?

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Sprzedaż japońskiego malucha ma rozpocząć się jednak dopiero w przyszłym roku. Koncern liczy, że rocznie znajdzieokoło 80 tys. chętnych, głównie młodych ludzi mieszkających w miastach. Nie ukrywa też, że klientów chce zabrać właśnie Smartowi. IQ ma charakterystyczne, jednobryłowe nadwozie i stylistykę z typowymi elementami designu marki. Wygląda może nieco komicznie na dużych, 16-calowych felgach, ale młodym klientom powinno przypaść do gustu. Ma zaledwie 2,99 m długości. Jest zatem dłuższe od niemieckiego modelu o 29 cm. Dodatkowej przestrzeni nie wykorzystano jednak na powiększenie bagażnika (którego w zasadzie nie ma), lecz na stworzenie wystarczającej ilości miejsca do podróżowaniadla 3 dorosłych pasażerów z bagażem lub małym dzieckiem. Stało się to możliwe m.in. dzięki umieszczeniu części przekładni kierowniczej w komorze silnika, przesunięciu do przodu mechanizmu różnicowego oraz maksymalnemu ustawieniu kół w rogach nadwozia. Auto ma być dostępne z jednostkami znanymi z większego Aygo. Podstawowy, litrowy silnik benzynowy o mocy 68 KM będzie spalać średnio 3,9 l/100 km. W wersji sportowej pojawi się jednostka 1.3 o mocy 100 KM, później dołączy 90-konny diesel. IQ seryjnie wyposażone będzie w klimatyzację i ESP. Ceny? Raczej wysokie – mają zaczynać się od 12 tys. euro.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe Toyota
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium