Karoseria/jakość

Z zewnątrz samochód jest niemal identyczny z dostawczym Vito. Charakter auta zdradzają alufelgi i zderzaki malowane w kolorze nadwozia. Do wnętrza można się dostać przez szeroko otwierane drzwi przednie lub boczne przesuwne (z obu stron), które umożliwiają dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń.

Z wykończenia wnętrza zadowoleni będą nawet najbardziej wybredni pasażerowie. Siedem indywidualnych foteli pokrytych skórą umożliwia wygodną podróż na długiej trasie.

W razie potrzeby można je wyjąć, powiększając przestrzeń bagażową.Siadając w fotelu kierowcy czujemy, że jesteśmy w Mercedesie. Przejrzyście zaprojektowana deska rozdzielcza pozbawiona jest zbędnych upiększeń.

Przyjemność z jazdy/napęd

Pod maską testowanego modelu pracuje jednostka wysokoprężna z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail. Odgłos pracy nie pozwala zapomnieć ani na chwilę, że mamy do czynienia z dieslem. Do szybkości 120 km/h w samochodzie jest cicho.

Ale przy tej wartości pojawiają się nieprzyjemne odgłosy dochodzące z głębi deski rozdzielczej. Tak jest do 130 km/h. Powyżej silnik zagłusza ten hałas. Być może ta przypadłość trapiła jedynie testowany egzemplarz.

Osiągi

Silnik CDI doskonale sprawdza się w tym aucie. Zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Ale w rzeczywistości są to nieco wyższe wartości niż te podawane przez producenta.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Samochód pewnie trzyma się drogi nawet podczas szybko pokonywanych zakrętów. Wprawdzie wysokie nadwozie wychyla się wówczas, ale nigdy nie zostaje przekroczona granica bezpieczeństwa.J

adących chronią dwie poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa, a w uniknięciu wypadku pomaga ABS. Pedał hamulca wymaga jednak użycia sporej siły.

Komfort

Nawet na polskich drogach nie ma takich wybojów, które mogliby odczuć pasażerowie. Zarówno poprzeczne, jak i podłużne nierówności są poprawnie tłumione.

Koszty

Mercedes V 220 CDI w podstawowej wersji kosztuje ponad 118 tysięcy złotych. Kto chce mieć auto wyposażone tak jak testowany model, musi dopłacić prawie 18 tysięcy. Dużo, ale w wyposażeniu jest wszystko, czego zapragnie najbardziej wybredny klient.

Podsumowanie

Osiągi, niskie zużycie paliwa i komfort, to atuty tego Mercedesa. Przeszkadza nieco za głośny silnik przy wyższych prędkościach. No i te hałasy w desce rozdzielczej...

Ocena: 4