Karoseria/jakość
Z zewnątrz samochód jest niemal identyczny z dostawczym Vito. Charakter auta zdradzają alufelgi i zderzaki malowane w kolorze nadwozia. Do wnętrza można się dostać przez szeroko otwierane drzwi przednie lub boczne przesuwne (z obu stron), które umożliwiają dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń.
Z wykończenia wnętrza zadowoleni będą nawet najbardziej wybredni pasażerowie. Siedem indywidualnych foteli pokrytych skórą umożliwia wygodną podróż na długiej trasie.
W razie potrzeby można je wyjąć, powiększając przestrzeń bagażową.Siadając w fotelu kierowcy czujemy, że jesteśmy w Mercedesie. Przejrzyście zaprojektowana deska rozdzielcza pozbawiona jest zbędnych upiększeń.
Przyjemność z jazdy/napęd
Pod maską testowanego modelu pracuje jednostka wysokoprężna z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail. Odgłos pracy nie pozwala zapomnieć ani na chwilę, że mamy do czynienia z dieslem. Do szybkości 120 km/h w samochodzie jest cicho.
Ale przy tej wartości pojawiają się nieprzyjemne odgłosy dochodzące z głębi deski rozdzielczej. Tak jest do 130 km/h. Powyżej silnik zagłusza ten hałas. Być może ta przypadłość trapiła jedynie testowany egzemplarz.
Osiągi
Silnik CDI doskonale sprawdza się w tym aucie. Zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Ale w rzeczywistości są to nieco wyższe wartości niż te podawane przez producenta.
Układ jezdny/bezpieczeństwo
Samochód pewnie trzyma się drogi nawet podczas szybko pokonywanych zakrętów. Wprawdzie wysokie nadwozie wychyla się wówczas, ale nigdy nie zostaje przekroczona granica bezpieczeństwa.J
adących chronią dwie poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa, a w uniknięciu wypadku pomaga ABS. Pedał hamulca wymaga jednak użycia sporej siły.
Komfort
Nawet na polskich drogach nie ma takich wybojów, które mogliby odczuć pasażerowie. Zarówno poprzeczne, jak i podłużne nierówności są poprawnie tłumione.
Koszty
Mercedes V 220 CDI w podstawowej wersji kosztuje ponad 118 tysięcy złotych. Kto chce mieć auto wyposażone tak jak testowany model, musi dopłacić prawie 18 tysięcy. Dużo, ale w wyposażeniu jest wszystko, czego zapragnie najbardziej wybredny klient.
Podsumowanie
Osiągi, niskie zużycie paliwa i komfort, to atuty tego Mercedesa. Przeszkadza nieco za głośny silnik przy wyższych prędkościach. No i te hałasy w desce rozdzielczej...
Ocena: 4