- W ofercie na nasz rynek są obecnie trzy benzyniaki i trzy diesle – jeździmy topowym dieslem z napędem 4x4 i 2-sprzęgłowym „automatem”
- Stylowym wyglądem, wysoka jakością materiałów wykończeniowych i komfortem jazdy pretenduje do segmentu premium, cenami również
- Wkrótce wybór wersji napędowych poszerzy się o hybrydę plug-in
W ostatnich miesiącach można było odnieść wrażenie, że Volkswagen produkuje tylko Golfa, Tiguana i samochody elektryczne. To jednak nieprawda. W Wolfsburgu wiedzą, że fanom motoryzacji trzeba czegoś więcej, np. zachwycającego „tyłeczka”. I tu na scenę wkracza Arteon Shooting Brake – pierwsze takie kombi u Volkswagena.
Wsiadamy do auta z topowym dieslem o pojemności 2,0 l i mocy 200 KM, 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową i napędem 4x4 4Motion, którego ceny zaczynają się od ambitnych 208 190 zł. Wersja biturbo z 240-konnym silnikiem wysokoprężnym musiała ustąpić miejsca lepszemu systemowi oczyszczania spalin. Dwa katalizatory SCR – jeden bezpośrednio przy silniku, drugi umieszczony za nim – oczyszczają spaliny z tlenków azotu o 80 proc. bardziej wydajnie niż dotychczas. Zużycie AdBlue, jak obiecuje Volkswagen, pozostaje niezmienione.
Volkswagen Arteon Shooting Brake – właściwości jezdne Gran Turismo
400 Nm momentu obrotowego pozwala bez trudu rozpędzić Shooting Brake po krętych drogach w górach Harzu, 66-litrowy bak wystarczy na długą jazdę bez konieczności zjazdów na stację paliw. Mimo sportowej sylwetki Volkswagen Arteon Shooting Brake jest bardziej Gran Turismo, a mniej samochodem sportowym, co daje się odczuć z komforcie jazdy. Nawet na 20-calowych kołach z niskoprofilowymi oponami gładko neutralizuje większość nierówności nawierzchni, pozwala się precyzyjnie prowadzić na zakrętach, podczas gdy 7-stopniowe DSG sprawnie wybiera przełożenia.
Ambicjom dołączenia do segmentu premium odpowiada także niski poziom hałasu, który zawdzięczamy podwójnym szybom okien w pierwszym rzędzie.
Bazowy diesel w ofercie Arteona na nasz rynek jest również 2-litrowym 4-cylindrowcem, ma jednak 150 KM i 360 Nm, a napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Ta wersja kosztuje co najmniej 171 290zł. Dla tych, którzy nie lubią diesli, Volkswagen przygotował trzy wersje benzynowe o mocy 150, 190 i 272 KM. Ceny bazowej wersji benzynowej z napędem na przód i 6-biegową skrzynią manualną startują od 150 590 zł.
W ofercie na nasz rynek nie ma na razie topowej wersji benzynowej Arteon R (320 KM) – pojawi się w przyszłym roku – ani wariantu z 218-konną hybrydą plug-in z Passata, która pozwala na bezemisyjną jazdę na dystansie 50-60 km. Arteon Shooting Brake z napędem hybrydowym spodziewany jest już wkrótce – na przełomie roku.
Volkswagen Arteon Shooting Brake – pierwsze wrażenie
Szykowny design, wyższa jakość materiałów wykończeniowych we wnętrzu niż w przypadku Passata i przestronny tył to zdecydowane plusy Shooting Brake'a. Na minus zapisują się wysokie ceny.
Volkswagen Arteon Shooting Brake – naszym zdaniem
Nowy Arteon to konsekwentny postęp w porównaniu z poprzednikiem (i z Passatem), a w wersji Shooting Brake zasługuje na miano najładniejszego Volkswagena na rynku. Na pochwałę zasługuje dobre wykorzystanie przestrzeni i wysoki komfort jazdy.
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TDI 4Motion – dane techniczne
Silnik | t.diesel. R4/16 |
Pojemność skokowa | 1968 cm3 |
Moc | 200 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 400 Nm przy 1750-3500 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/dwusprzęgłowa 7b |
Długość/szerokość/wysokość | 4866/1871/1462 mm |
Masa własna | 1727 kg |
Pojemność bagażnika | 590-1632 l |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,4 s |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 5,8 l/100 km (WLTP) |
Emisja CO2 | 151 g/km (WLTP) |
Cena | od 208 190 zł |
Wnętrze Arteona po face liftingu prezentuje się o wiele lepiej, wyraźniej odcina się od Passata i zmierza w kierunku Tuarega
W drugim rzędzie siedzi się wygodnie w dobrze doświetlonym wnętrzu – to zasługa cienkich tylnych słupków i dużych okien. Panoramiczny szklany dach kosztuje 5200 zł