Te cechy znajdujemy w Golfie kombi ze 140-konnym silnikiem Diesla. Jednostka ochoczo zabiera się do pracy w całym zakresie prędkości obrotowej. Dynamiczne przyspieszanie to zasługa momentu obrotowego o wartości 320 Nm, którego maksimum osiągane jest już przy 1750 obr./min.Jakby tego było mało, testowany Golf wyposażony został w świetną, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię DSG. To dodatkowo pozwala zaoszczędzić ułamki sekund podczas sprintu do "setki". Auto z manualną skrzynią osiąga tę szybkość w 9,8 s. Co ważne, dobre osiągi z przekładnią DSG nie są okupione wysokim spalaniem. Średnie zużycie 6,1 l/100 km to bardzo dobry wynik. Do możliwości silnika pasuje układ jezdny.W testowanej wersji Sportline zawieszenie zostało usztywnione oraz obniżoneo 15 mm. Dzięki temu auto bardzo dobrze prowadzi się na zakrętach, a gwałtowne ominięcie przeszkody także nie stanowi problemu. Pomaga w tym dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy. Sportowe zawieszenie obniża wprawdzie komfort resorowania, ale nawet na dziurawych drogach można w miarę wygodnie podróżować.
Volkswagen Golf Variant - Kombinacja z Golfem
Od kombi wymaga się przede wszystkim pojemnego i funkcjonalnego bagażnika. Jeżeli oprócz tego auto jest jeszcze dynamiczne i oszczędne, to możemy mówić niemal o pełni szczęścia.