Volkswagen Polo GTI – nowy silnik pod maską
Szybki sprint spod świateł, sprawne wyprzedzanie poza miastem lub szybka jazda autostradą – we wszystkich tych miejscach docenia się wyższą moc oraz lepsze osiągi Volkswagena Polo GTI. Pod maską nowego usportowionego Volkswagena pracuje bowiem większy i mocniejszy silnik 2.0/200 KM (w poprzedniku 1.8/192 KM). Podczas ostrej jazdy zwraca uwagę szybka zmiana biegów, zapewniana przez seryjną dwusprzęgłową skrzynię DSG z 6 przełożeniami.
Tym, którzy nie uznają „automatów” w tej klasie aut, pozostaje cierpliwie poczekać do lata, aż do oferty wejdzie manualna przekładnia, lub zmieniać biegi łopatkami na kierownicy (zalecamy podczas jazdy torowej). Na torze Volkswagen Polo GTI pokazuje swoje możliwości. Nie tylko świetnie się napędza, ale przede wszystkim zaskakuje na zakrętach, zarówno znakomitą trakcją (seryjna blokada mechanizmu różnicowego XDS), jak i stabilnością prowadzenia. To zasługa sportowego zawieszenia, które jest w stosunku do zwykłych wersji utwardzone, jak i obniżone o 15 mm.
Volkswagen Polo GTI – dwa rodzaje zawieszeń
Osobom z wysokimi wymaganiami wobec podwozia polecamy zakup zawieszenia Sport Select z dwoma trybami pracy amortyzatorów. Nie jest to jednak znany z innych modeli Volkswagena układ DCC, a sterowanie nim odbywa się wyłącznie przez ekran dotykowy. Po wybraniu trybu Sport utwardzają się amortyzatory i możemy liczyć także na szybsze reakcje silnika, „automatu”, układu kierowniczego, a nawet na rasowy dźwięk silnika generowany z głośników.
Więcej informacji na temat pierwszych jazd Volkswagenem Polo GTI znajdziecie w Auto Świecie nr. 1/2018 z 2 stycznia.
Dane techniczne | VW Polo GTI 2018 |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Pojemność skokowa (cm3) | 1984 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 200 przy 4400 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 320 przy 1500 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 6,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 237 |
Średnie spal. fabr. (l/100 km) | 5,9 |
Skrzynia biegów/napęd | przedni/aut. 6 (DSG) |
Pojemność bagażnika (l) | 351-1125 |
Dł./szer/.wys. (mm) | 4053/1751/1461 |
Cena VW Polo GTI | od 89 690 zł |
Opcjonalne zawieszenie Sport Select (1190 zł) ma dwa stopnie twardości.
O dobrą trakcję dba seryjna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Dla wersji GTI zarezerwowano specjalny wzór felgi: seryjne 17 cali, w opcji 18-calowe (na zdjęciu).
Polo GTI ze względu na niską cenę i przestronne nadwozie stało się tańszą alternatywą Golfa GTI.
Pod maską nowego usportowionego Volkswagena pracuje bowiem większy i mocniejszy silnik 2.0/200 KM (w poprzedniku 1.8/192 KM).
Póki co Polo GTI występuję wyłącznie z 2-sprzęgłowym „automatem”. Od lata 2018 r dostępna będzie manulana przekładania.
Nowe nadwozie Polo, powstałe na płycie podłogowej AQB A0, jest przestronne.
Do wyboru 4 tryby jazdy. W Eco zeszliśmy ze spalaniem poniżej 7 l/100 km. W Sport, jeśli mamy zawieszenie Sport Select, utwardzają się amortyzatory.
Znakiem rozpoznawczym nowego Polo GTI są seryjne reflektory LED z poziomym czerownym paskiem będącym przedłużeniem czerownej listwy znajdującej się na wlocie powietrza. W stan