Póki co jeszcze nie znamy jego oficjalnych cen, ale te z rynku niemieckiego wyglądają obiecująco – najtańsza wersja modelu z silnikiem 122 KM kosztuje 21 750 euro, za topową trzeba zapłacić niespełna 4 tys. euro więcej. Co ciekawe, w 200-konnej odmianie Scirocco jest o 100 euro tańsze od Golfa GTI z tym samym silnikiem. A przecież na tym modelu nowe coupé Volkswagena bazuje. Atrakcyjną cenę udało się utrzymać bez rezygnacji z wyposażenia. Już w podstawowej wersji Scirocco ma m.in.: klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka, ABS, ESP i 6 poduszek powietrznych. Na liście opcji znajdą się takie elementy, jak układ kontroli ciśnienia w oponach, światła przeciwmgielne, czujnik deszczu i świateł, system nawigacyjny oraz aktywne zawieszenie. Wszystko dostarczone w bardzo interesującym i przyciągającym wzrok opakowaniu. Scirocco trudno odmówić uroku. Od Golfa GTI jest minimalnie dłuższe, o 5 cm szersze i 10 cm niższe, dzięki czemu prezentuje się bardziej agresywnie. Wrażenie to potęgują szeroko rozstawione reflektory, wąska atrapa i wyraźnie podkreślony, masywniejszy tył.Wnętrze utrzymane w ciemnej tonacji nie jest już tak porywające (rozjaśnić je może oferowany opcjonalnie, panoramiczny szyberdach). Znajdziemy tu sporo detali wykończenia znanych z innych modeli VW. Zastrzeżeń nie budzi jakość. Spłaszczona w dolnej części kierownica idealnie leży w dłoniach. Kierowca nie ma też kłopotu ze znalezieniem optymalnej pozycji na wyprofilowanym siedzeniu. Na przednich fotelach ilość miejsca jest satysfakcjonująca, z tyłu zmieści się dwóch pasażerów, ale wysocy będą narzekać na brak przestrzeni nad głową. Przyzwoite rozmiary, jak na coupé, ma 292-litrowy bagażnik (po złożeniu siedzeń 755 l).Bardzo dobre oceny należą się układowi napędowemu w wersji z turbodoładowanym silnikiem 2.0 TSI. Jednostka ta imponuje kulturą pracy i w połączeniu z 6-stopniową, zautomatyzowaną skrzynią DSG potrafi dostarczyć sporo frajdy z jazdy. Maksymalny moment 280 Nm dostępny jest już od 1700 obr./min, dzięki czemu Scirocco popisuje się doskonałą elastycznością i dynamiką. Adaptacyjne zawieszenie (opcja) z trzema trybami pracy: Sport, Normal i Comfort (wybierane przyciskiem na konsoli środkowej) nie tylko zapewnia wygodne podróżowanie, lecz także pozwala kierowcy na pełne wykorzystanie potencjału auta podczas agresywnej jazdy. Szeroki rozstaw osi i nisko połóżony środek ciężkości zapewniają dobre trzymanie się nawierzchni, a bezpośredni układ kierowniczy daje dobre wyczucie samochodu.PodsumowanieSłowa uznania dla Volkswagena. Nowa generacja Scirocco sprawia bardzo dobre wrażenie i z pewnością znajdzie uznanie zwłaszcza wśród młodych klientów. Dopracowany układ jezdny i dynamiczny silnik 2.0 to gwarancja pozytywnych emocji. W klasie kompaktowych coupé Scirocco ma duże szanse na skuteczne odbicie konkurencji klientów.
Volkswagen Scirocco 2.0 TSI - Solidna robota
Legenda Volkswagena wraca na rynek i to w doskonałym stylu. W Polsce model wejdzie oficjalnie do sprzedaży po wakacjach.