Przestrzeni pod dostatkiem w obu rzędach siedzeń. Dużo jest również miejsca na bagaże. Przy normalnym położeniu siedzeń kufer ma pojemność 613 l, a po powiększeniu 1837 l. Za 7300 zł można dokupić 3. rząd foteli, ale przy wykorzystaniu ich w bagażniku pozostaje tylko 249 l. Silnik, który z mniejszego modelu S60 czyni niemal sportowe auto, tutaj wystarczy do napędu, ale na nadmiar emocji nie można liczyć. Nawet podczas gwałtownego ruszania nie czuje się typowego dla sportowych samochodów wgniatania w oparcia foteli. Na pochwałę zasługuje elastyczność. To zasługa wysokiego momentu obrotowego. W całym zakresie prędkości obrotowej silnik okazuje się wystarczająco cichy. W testowanej wersji napęd na koła przekazywany był za pomocą automatycznej przekładni. Biegi włączane są precyzyjnie i bez szarpnięć.Napęd na obie osie pozwala na bezproblemową jazdę w niezbyt trudnym terenie i na śliskich podjazdach. W standardzie jest automatyczne poziomowanie nadwozia Nivomat.
Volvo XC90 2.4 D5 - Elegancja w wydaniu 4x4
Nadwozie szwedzkiej terenówki prezentuje się elegancko i okazale. Wsiadanie jest wygodne, a podróż odbywa się na komfortowo ukształtowanych fotelach.