Znakomity silnik ma sprzymierzeńca w postaci sztywno (ale nie nadmiernie twardo) zestrojonego układu jezdnego, dzięki czemu pokonywanie zakrętów sprawia wiele radości. Sprzyja jej także świadomość, że VW zaopatrzył swoje coupé standardowo w ESP i fantastycznie skuteczne hamulce (droga hamowania w teście od 100 km/h na zimno to rewelacyjne 34,0 m!).
Ten entuzjastyczny obraz trochę psuje niezbyt płynna zmiana biegów. W dodatku do samochodu o sportowych ambicjach niezbyt pasują długie przełożenia 6-biegowej skrzyni. Lepszym, ale niestety o 7600 zł droższym rozwiązaniem jest 2-sprzęgłowa przekładnia DSG.
Kompaktowe coupé nie jest pojazdem rodzinnym – dwa tylne miejsca nadają się wyłącznie na krótki dystans, podobnie jak mały bagażnik, który nie spełni oczekiwań podczas wakacyjnych podróży. Może więc lepiej od razu potraktować Scirocco jako auto dwuosobowe? Po złożeniu tylnej kanapy otrzymamy całkiem pokaźną przestrzeń bagażową. Półautomatyczna klimatyzacja, 8-głośnikowe radio i alufelgi – seryjnie.
Galeria zdjęć
VW Scirocco nie musi mieć 200 KM
VW Scirocco nie musi mieć 200 KM
VW Scirocco nie musi mieć 200 KM