Logo
TestyTesty nowych samochodówVW Scirocco nie musi mieć 200 KM

VW Scirocco nie musi mieć 200 KM

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Downsizing to bardzo modne hasło. Silnik benzynowy o pojemności zaledwie 1,4 l, za to z podwójnym doładowaniem (kompresor na niższych obrotach, turbosprężarka na wyższych) i bezpośrednim wtryskiem paliwa, pozwala na dynamiczną jazdę, zadowalając się skromniejszą ilością paliwa niż 200-konny 2.0. Napędzane nim Scirocco 1.4 TSI osiąga przyspieszenie, którego usportowiony kompakt nie musi się wstydzić.

VW Scirocco nie musi mieć 200 KM
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
VW Scirocco nie musi mieć 200 KM

Znakomity silnik ma sprzymierzeńca w postaci sztywno (ale nie nadmiernie twardo) zestrojonego układu jezdnego, dzięki czemu pokonywanie zakrętów sprawia wiele radości. Sprzyja jej także świadomość, że VW zaopatrzył swoje coupé standardowo w ESP i fantastycznie skuteczne hamulce (droga hamowania w teście od 100 km/h na zimno to rewelacyjne 34,0 m!).

Ten entuzjastyczny obraz trochę psuje niezbyt płynna zmiana biegów. W dodatku do samochodu o sportowych ambicjach niezbyt pasują długie przełożenia 6-biegowej skrzyni. Lepszym, ale niestety o 7600 zł droższym rozwiązaniem jest 2-sprzęgłowa przekładnia DSG.

Kompaktowe coupé nie jest pojazdem rodzinnym – dwa tylne miejsca nadają się wyłącznie na krótki dystans, podobnie jak mały bagażnik, który nie spełni oczekiwań podczas wakacyjnych podróży. Może więc lepiej od razu potraktować Scirocco jako auto dwuosobowe? Po złożeniu tylnej kanapy otrzymamy całkiem pokaźną przestrzeń bagażową. Półautomatyczna klimatyzacja, 8-głośnikowe radio i alufelgi – seryjnie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium