We wnętrzu znajdziemy nową deskę rozdzielczą, materiały wykończeniowe wysokiej jakości oraz cały zestaw wyposażenia zapewniającego komfortowe i bezpieczne podróżowanie, w tym zależnie od wersji m.in.: wentylowane siedzenia, automatyczną klimatyzację system Side Assist ostrzegający kierowcę o samochodach znajdujących się w tzw. martwym polu oraz adaptacyjne zawieszenie. Pasażerowie mają też do dyspozycji więcej miejsca, zwłaszcza na tylnej kanapie. Większą pojemność zyskał także bagażnik: 580-1642 l (poprzednio: 555-1570 l).
Najważniejszą zmianą w gamie jednostek napędowych jest wprowadzenie w drugiej generacji Touarega wersji hybrydowej, w której benzynowy, turbodoładowany silnik 3.3 V6 (znany z Audi S4) o mocy 333 KM współpracuje z motorem elektrycznym o mocy 47 KM (łączna moc układu 380 KM i moment obrotowy 580 Nm). Hybryda może pracować tylko w trybie elektrycznym podczas jazdy z prędkością do 50 km/h i na dystansie do 2 km. Potrzebną do tego energię czerpie z litowo-jonowych akumulatorów umieszczonych pod podłogą bagażnika. Silnik benzynowy uruchamiany jest automatycznie bez udziału kierowcy przy większych prędkościach i podczas dynamicznego przyspieszania. VW zapewnia, że 100 km/h Touareg w tej wersji osiąga już po 6,5 s i może rozpędzić się do 240 km/h, przy czym średnie spalanie wynosi zaledwie 8,2 l/100 km. Dla porównania stara (i wolniejsza) odmiana V8 FSI potrzebuje średnio prawie 14 l.
Poza hybrydą będzie można kupić nowego Touarega ze zmodyfikowanymi silnikami wysokoprężnymi: 3.0 V6 TDI o mocy 240 KM, momencie 550 Nm oraz 4.2 V8 TDI o mocy 340 KM i momencie 800 Nm. Pierwszy ma spalać średnio 7,4 l/100 km (poprzednik 9,3 l) natomiast drugi – 9,1 l. Później dołączy podstawowy motor o mocy 201 KM. Ofertę uzupełni 6-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 280 KM i momencie 360 Nm. Wszystkie jednostki współpracować będą z 8-stopniową skrzynią automatyczną. W modelach V6 TDI dostępny będzie w opcji system napędu na 4 koła 4XMotion z 5-zakresową regulacją blokowania centralnego i tylnego dyferencjału. PODSUMOWANIE
Druga generacja Volkswagena Touarega sprawia wrażenie dopracowanego samochodu. Lepszy wygląd, wyposażenie, komfort i przede wszystkim bardziej ekonomiczne jednostki napędowe pomogą w walce o klienta w tym konkurencyjnym segmencie rynku. Nie znamy jeszcze cen, ale nie powinny być wyższe niż w przypadku pierwszej generacji.