REKLAMA
Auto Świat Testy Testy nowych samochodów VW Touareg po kuracji wyszczuplajcej

VW Touareg po kuracji wyszczuplajcej

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Volkswagen wziął sobie do serca wszystkie niepochlebne uwagi na temat pierwszej generacji Touarega i w nowym modelu wprowadził wiele korzystnych zmian, które powinny przysporzyć mu klientów. Na pierwszy ogień poszedł wygląd. Dzięki udanemu zabiegowi zmniejszenia wysokości i wydłużenia o 40 mm długości oraz rozstawu osi auto nie prezentuje się już tak potężnie i ociężale, jak poprzednik. Stylistyka przodu, wyraźnie nawiązująca do najnowszej generacji Polo czy Golfa, nadaje dodatkowo sylwetce dynamiczny charakter. Nie bez znaczenia jest również obniżenie masy własnej średnio aż o 200 kg.

VW Touareg po kuracji wyszczuplajcej
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
VW Touareg po kuracji wyszczuplajcej

We wnętrzu znajdziemy nową deskę rozdzielczą, materiały wykończeniowe wysokiej jakości oraz cały zestaw wyposażenia zapewniającego komfortowe i bezpieczne podróżowanie, w tym zależnie od wersji m.in.: wentylowane siedzenia, automatyczną klimatyzację system Side Assist ostrzegający kierowcę o samochodach znajdujących się w tzw. martwym polu oraz adaptacyjne zawieszenie. Pasażerowie mają też do dyspozycji więcej miejsca, zwłaszcza na tylnej kanapie. Większą pojemność zyskał także bagażnik: 580-1642 l (poprzednio: 555-1570 l).

Najważniejszą zmianą w gamie jednostek napędowych jest wprowadzenie w drugiej generacji Touarega wersji hybrydowej, w której benzynowy, turbodoładowany silnik 3.3 V6 (znany z Audi S4) o mocy 333 KM współpracuje z motorem elektrycznym o mocy 47 KM (łączna moc układu 380 KM i moment obrotowy 580 Nm). Hybryda może pracować tylko w trybie elektrycznym podczas jazdy z prędkością do 50 km/h i na dystansie do 2 km. Potrzebną do tego energię czerpie z litowo-jonowych akumulatorów umieszczonych pod podłogą bagażnika. Silnik benzynowy uruchamiany jest automatycznie bez udziału kierowcy przy większych prędkościach i podczas dynamicznego przyspieszania. VW zapewnia, że 100 km/h Touareg w tej wersji osiąga już po 6,5 s i może rozpędzić się do 240 km/h, przy czym średnie spalanie wynosi zaledwie 8,2 l/100 km. Dla porównania stara (i wolniejsza) odmiana V8 FSI potrzebuje średnio prawie 14 l.

Poza hybrydą będzie można kupić nowego Touarega ze zmodyfikowanymi silnikami wysokoprężnymi: 3.0 V6 TDI o mocy 240 KM, momencie 550 Nm oraz 4.2 V8 TDI o mocy 340 KM i momencie 800 Nm. Pierwszy ma spalać średnio 7,4 l/100 km (poprzednik 9,3 l) natomiast drugi – 9,1 l. Później dołączy podstawowy motor o mocy 201 KM. Ofertę uzupełni 6-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 280 KM i momencie 360 Nm. Wszystkie jednostki współpracować będą z 8-stopniową skrzynią automatyczną. W modelach V6 TDI dostępny będzie w opcji system napędu na 4 koła 4XMotion z 5-zakresową regulacją blokowania centralnego i tylnego dyferencjału. PODSUMOWANIE

Druga generacja Volkswagena Touarega sprawia wrażenie dopracowanego samochodu. Lepszy wygląd, wyposażenie, komfort i przede wszystkim bardziej ekonomiczne jednostki napędowe pomogą w walce o klienta w tym konkurencyjnym segmencie rynku. Nie znamy jeszcze cen, ale nie powinny być wyższe niż w przypadku pierwszej generacji.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: