Panda to dobrze znany samochód, pierwsza została wprowadzona do produkcji w 1980 roku.To dziwne, że nazwa modelu przerwała do tej pory – logo Fiata w tym czasie było zmieniane kilka razy. U Volkswagena logo pozostało bez zmian, ale najmniejsze samochody zmieniały nazwę modelu kilka razy. Najpierw mieliśmy Polo, które wraz z upływem lat urosło, na tyle iż przeniosło się o segment wyżej. Następnie przyszedł czas małego wilka, czyli Lupo. Lupo było małe ładne i dość drogie. Po nim wprowadzono kolejne "zwierze” lisa – Fox. Bazował on na podwoziu VW Polo.

Galeria: Fiat Panda vs Volkswagen UP

Obecnie Volkswagen odszedł od poprzedniego nazewnictwa najmniejszych modeli. Najnowsze dziecko Volkswagena nosi nazwę UP. To ważny segment dla marki, sprzedaż małych aut na rynkach całej Europy osiąga bardzo wysoki poziom, to tzw. auta volumenowe. Prawie każdy producent ma taki samochód w swojej ofercie. Właściciele Fiatów ucieszą, się z przeprowadzonych zmian, Panada pierwszej serii była produkowana przez 23 lata. Dziś oferowanie niezmienionego pojazdu przez tak długi czas jest niemożliwe, a Fiat dobrze o tym wie.Dwa nowe maluchy wraz z rozpoczęciem targów zaczęły ze sobą konkurować. Fiat postanowił pozostawić sprawdzone podwozie, które nowa Panda współdzieli z Fiatem 500. Volkswagen postawił na świeżość.Pojedynek czas rozpocząć, mały Fiat pomieści w swoim wnętrzu pięciu pasażerów. Tu przypada mu pierwszy punkt przewagi jego konkurent zabierze na pokład tylko cztery osoby. Jednak nie ma się, co oszukiwać. Piąte środkowe miejsce nalezy potraktować jako "awaryjne", które sprawdzi się jedynie na krótkich odcinkach drogi.Wnętrze VW UP jest spartańskie, tu znajdziemy tylko to co niezbędne – typowy niemiecki porządek. Przy nim środek Fiata Pandy wygląda ekstrawagancko. Pod względem oferowanych jednostek niemiecki konkurent wypada ubogo, ale nie ze względu na ich jakość, a ograniczone możliwości wyboru. Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma trzycylindrowymi benzynowcami o mocach od 60 KM do 75 KM. VW zapowiada, że w późniejszym czasie zostanie wprowadzony diesel Bluemotion oraz wersja elektryczna. Włosi dali nam większe możliwości do dyspozycji mamy cztery silniki o mocach od 65 KM po 75 KM, w tym diesla 1.3 Multijet II.

Galeria: Fiat Panda vs Volkswagen UPVW UP w wersji podstawowej będzie dostępny w kolorze czarnym, za czerwony będziemy musieli dopłacić 150 euro. Prawdopodobnie cena minimalna VW nie będzie niższa od 44 046 zł, Polo będzie tańsze o około 4000 zł.