Jest więc Renault Laguna z 5-gwiazdkowym wynikiem zderzeniowym Euro-NCAP, jest nowa Honda Accord, Mazda 6, CitroĎn C5, Ford Mondeo, Opel Vectra, stylistycznie awangardowy Nissan Primera, nowe Audi A4 i sprawdzony "staruszek" VW Passat.
Duża limuzynaNowy Avensis pojawił się na polskim rynku w kwietniu tylko z nadwoziem typu sedan (kombi wejdzie do sprzedaży w czerwcu br.). I taką też wersję z benzynowym silnikiem 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa w topowym wyposażeniu High otrzymaliśmy do testów.
Nadwozie sedan nowego Avensisa ma spokojną, klasyczną linię
Jedynym wyróżnikiem są duże reflektory oraz mocno zaakcentowany chromowany grill z wkomponowanym logo Toyoty. Auto jest po prostu ładne, przyciąga wzrok, wzbudza zainteresowanie innych kierowców na drodze. Od momentu rozpoczęcia testu nasi kierowcy byli wielokrotnie proszeni o pokazanie auta, jego wnętrza, o opinie na temat komfortu jazdy, osiągów itp.
To, co zaskakuje każdego po zajęciu miejsca w Avensisie (zarówno fotela kierowcy, jak też pasażera z przodu lub na tylnej kanapie), to obszerność wnętrza. W porównaniu ze starym modelem rozstaw osi zwiększono o 7 cm, długość całego auta zwiększyła się aż o 11 cm, szerokość o 5 cm, a wysokość o 5,5 cm.
Dzięki temu w nowym Avensisie nie brakuje miejsca na nogi i nad głową nawet osobom wysokim, mierzącym sporo ponad 180 cm. Bagażnik też jest duży, 520-litrowy.
Kolejne zaskoczenie to cisza w kabinie.Auto jest znakomicie wyciszone, w czasie jazdy z prędkością do 120 km/h nie słychać silnika, kierowca i pasażerowie odbierają jedynie stłumione odgłosy szumu powietrza i kół.
Bogate wyposażenie
Znakomite wytłumienie wnętrza pozwala docenićsprzęt audio z 8 głośnikami oraz odtwarzaczem CD i kasetowym, oferowany w Avensisie seryjnie.
Oto opinia naszego redakcyjnego specjalisty: "Nagłośnienie samochodu jest bardzo udane. Zestawy głośników są prawidłowo dobrane do możliwości wzmacniacza, moc systemu wystarcza do słuchania muzyki poważnej i rozrywkowej. Brzmienie łagodne, wysokie tony delikatne. Radioodtwarzacz ma nietypowe wymiary, jest doskonale zabezpieczony przed kradzieżą. Sprzęt prosty w obsłudze, ma dodatkowe sterowanie w kole kierownicy. Zaspokoi potrzeby bardzo wymagającego fana audio".
Kolejne pozytywne zaskoczenie to bardzo bogate wyposażenie seryjne nowego Avensisa. Z ciekawostek warto wymienić 18-litrowy airbag umieszczony pod kierownicą chroniący nogi kierowcy w razie kolizji czołowej.
Testowana wersja ma m.in.: 9 airbagów (5 poduszek plus 4 kurtyny boczne), układ ABS i VSC (odpowiednik ESP), elektroniczną klimatyzację dwustrefową, reflektory ksenonowe, tempomat, elektrochromatyczne (ściemniające się) lusterko wsteczne, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane fotele i lusterka, metalizowane okładziny panelu środkowego, drewnopodobne wstawki na desce i boczkach drzwi, skórzaną tapicerkę.
Cena Avensisa w topowym wydaniu High wynosi 102 tys. złotych.
Na pochwałę zasługuje zawieszenie
Tylne zaadaptowano ze sportowej Celiki. Zapewnia ono znakomite tłumienie drgań na nierównościach oraz stabilną jazdę.2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny to najmocniejsza jednostka oferowana w nowych Avensisach.
Spełnia z zapasem normy ekologiczne (Euro IV). Po przejechaniu 2 tys. km średnie spalanie w jeździe głównie miejskiej wyniosło 10,6 l/100 km. Jak będzie w dalszej eksploatacji - sprawdzimy w teście na dłuższym dystansie.
Już w trakcie testuotrzymaliśmy z Euro-NCAP informację o znakomitym wyniku próby zderzeniowej. Nowy Avensis otrzymał 5 gwiazdek i najwyższą ocenę.
Galeria zdjęć
W rozmiarze XXL
W rozmiarze XXL
W rozmiarze XXL
W rozmiarze XXL
W rozmiarze XXL
W rozmiarze XXL
W rozmiarze XXL