Logo

Wzorzec techniki

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nadwozie/jakość

Patrząc na nadwozie X3, nietrudno doszukać się sportowych akcentów, tak typowych dla bawarskiej marki. Stylistycznie auto nawiązuje do "większego", terenowego modelu X5.

Słowo "większego" wzięliśmy w cudzysłów, bo gdy spojrzymy na wymiary wnętrza, okazuje się, że mniejsze X3 oferuje porównywalną ilość miejsca. Pasażerowie przednich i tylnych foteli nie powinni więc narzekać na brak przestrzeni.

Także możliwości bagażnika należy określić jako dobre. Wnętrze jest funkcjonalne i ergonomiczne, zawiedzeni jednak byliśmy jakością tworzyw wykończeniowych.

Układ napędowy/osiągi

Mocniejsza jednostka benzynowa (dostępna także w wersji 2,5i 192 KM) znakomicie spisuje się w 1,8-tonowym aucie. Typowa dla BMW konstrukcja składa się z sześciu cylindrów ustawionych rzędowo.

To jednak bardzo nowoczesny i "czysty" silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu i spełniający normę emisji spalin Euro 4. Silnik z łatwością wkręca się na obroty, zapewniając autu dobre przyspieszenie i elastyczność.

Z jednostką współpracuje manualna, 6-biegowa skrzynia - jej obsługa to czysta przyjemność. Średnie spalanie na poziomie 11,4 l/100 km może wydawać się wysokie, ale trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z 3-litrowym SUV-em dysponującym mocą 231 KM.

Układ jezdny/komfort

W X3 kierowca nawet przez chwilę nie będzie odczuwał dyskomfortu związanego z prowadzeniem dużego, terenowego auta. Tak się dzieje za sprawą niemal perfekcyjnie zestrojonego zawieszenia i znakomitego układu przeniesienia napędu.

Komfort jazdy jest wysoki, a na szybko pokonywanych zakrętach zachowanie auta jest bardzo neutralne. To także zasługa dobrej konstrukcji układu napędowego X-Drive. Elektronicznie sterowane sprzęgło rozdziela napęd pomiędzy obie osie.

Robi to niezwykle płynnie i bardzo szybko. W razie gdyby napęd na cztery koła nie wystarczał, z pomocą przyjść może system ESP. "Elektroniczny pomocnik" został rozszerzony o funkcję asekuracji ciągnięcia przyczep, układ zapobiegający zarzucaniu tyłu na zakręcie (CBC) i system kontroli zjazdu ze wzniesień (HDC).

Koszty/bezpieczeństwo

Auto jest naszpikowane elektroniką i wysoko zaawansowane technicznie, a to kosztuje, i to niemało. Wyposażenie pod względem bezpieczeństwa kompletne.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu