Nadwozie/jakość
Patrząc na nadwozie X3, nietrudno doszukać się sportowych akcentów, tak typowych dla bawarskiej marki. Stylistycznie auto nawiązuje do "większego", terenowego modelu X5.
Słowo "większego" wzięliśmy w cudzysłów, bo gdy spojrzymy na wymiary wnętrza, okazuje się, że mniejsze X3 oferuje porównywalną ilość miejsca. Pasażerowie przednich i tylnych foteli nie powinni więc narzekać na brak przestrzeni.
Także możliwości bagażnika należy określić jako dobre. Wnętrze jest funkcjonalne i ergonomiczne, zawiedzeni jednak byliśmy jakością tworzyw wykończeniowych.
Układ napędowy/osiągi
Mocniejsza jednostka benzynowa (dostępna także w wersji 2,5i 192 KM) znakomicie spisuje się w 1,8-tonowym aucie. Typowa dla BMW konstrukcja składa się z sześciu cylindrów ustawionych rzędowo.
To jednak bardzo nowoczesny i "czysty" silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu i spełniający normę emisji spalin Euro 4. Silnik z łatwością wkręca się na obroty, zapewniając autu dobre przyspieszenie i elastyczność.
Z jednostką współpracuje manualna, 6-biegowa skrzynia - jej obsługa to czysta przyjemność. Średnie spalanie na poziomie 11,4 l/100 km może wydawać się wysokie, ale trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z 3-litrowym SUV-em dysponującym mocą 231 KM.
Układ jezdny/komfort
W X3 kierowca nawet przez chwilę nie będzie odczuwał dyskomfortu związanego z prowadzeniem dużego, terenowego auta. Tak się dzieje za sprawą niemal perfekcyjnie zestrojonego zawieszenia i znakomitego układu przeniesienia napędu.
Komfort jazdy jest wysoki, a na szybko pokonywanych zakrętach zachowanie auta jest bardzo neutralne. To także zasługa dobrej konstrukcji układu napędowego X-Drive. Elektronicznie sterowane sprzęgło rozdziela napęd pomiędzy obie osie.
Robi to niezwykle płynnie i bardzo szybko. W razie gdyby napęd na cztery koła nie wystarczał, z pomocą przyjść może system ESP. "Elektroniczny pomocnik" został rozszerzony o funkcję asekuracji ciągnięcia przyczep, układ zapobiegający zarzucaniu tyłu na zakręcie (CBC) i system kontroli zjazdu ze wzniesień (HDC).
Koszty/bezpieczeństwo
Auto jest naszpikowane elektroniką i wysoko zaawansowane technicznie, a to kosztuje, i to niemało. Wyposażenie pod względem bezpieczeństwa kompletne.