Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Z przyczepą już łatwiej - test Volkswagena Passata 2.0 TDI z systemem Trailer Assist

Z przyczepą już łatwiej - test Volkswagena Passata 2.0 TDI z systemem Trailer Assist

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Volkswagen wprowadził do oferty Passata system Trailer Assist, ułatwiający manewrowanie przyczepą. Czy warto jednak wydać na niego ponad 2000 zł, a także prawie 4000 zł na fabryczny składany hak?

Z przyczepą już łatwiej - test Volkswagena Passata 2.0 TDI z systemem Trailer Assist
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Z przyczepą już łatwiej - test Volkswagena Passata 2.0 TDI z systemem Trailer Assist

Udogodnienie nie jest dostępne w podstawowej odmianie Trendline, a w przypadku standardów Comfortline i Highline kosztuje 2260 zł. Oczywiście, trzeba zamówić także fabryczny hak holowniczy (3880 zł). Podpinacie przyczepę (jeśli macie w niej klasyczny wtyk 7-bolcowy, to potrzebujecie dodatkowo przejściówki za kilkanaście złotych, bo hak ma 13-stykowe gniazdo DIN) i zaczyna się zabawa.

Przyciskiem na konsoli środkowej aktywuje się asystenta parkowania. To, w którą stronę ma skręcać przyczepa, gdy jedzie się do tyłu, wybiera się dżojstikiem regulacji lusterek – kierownica kręci się oczywiście sama. System nie potrafi samodzielnie zaparkować zestawu w wyznaczonym miejscu – skąd niby miałby wiedzieć, gdzie kończy się przyczepa? Pewnego przyzwyczajenia wymaga również sama obsługa dżojstika.

Tak czy inaczej, podczas manewrowania do tyłu i np. próby wjazdu z ulicy prostopadle w bramę kierowca musi zdecydować, kiedy powinien rozpocząć manewr, żeby zmieścić się we wjazd. Ułatwia to oczywiście kamera cofania.

Nasz testowy Volkswagen Passat był wyposażony w 190-konnego diesla z DSG – wymarzony zestaw do komfortowego ciągnięcia nawet dużej kempingowej przyczepy. Dzięki automatycznej przekładni odpada obsługa sprzęgła, co w przypadku manewrowania i ruszania z dodatkową masą na haku ma bardzo duże znaczenie.

Volkswagen Passat 2.0 TDI - nasza opinia

Trailer Assist daje kierowcy mniej więcej to samo, co kilkunastominutowe próby manewrowania zestawem na pustym placu, a trochę jednak kosztuje. Może i ułatwia nieco jazdę do tyłu, ale kierowcy nie zastąpi...

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków