Udogodnienie nie jest dostępne w podstawowej odmianie Trendline, a w przypadku standardów Comfortline i Highline kosztuje 2260 zł. Oczywiście, trzeba zamówić także fabryczny hak holowniczy (3880 zł). Podpinacie przyczepę (jeśli macie w niej klasyczny wtyk 7-bolcowy, to potrzebujecie dodatkowo przejściówki za kilkanaście złotych, bo hak ma 13-stykowe gniazdo DIN) i zaczyna się zabawa.
Przyciskiem na konsoli środkowej aktywuje się asystenta parkowania. To, w którą stronę ma skręcać przyczepa, gdy jedzie się do tyłu, wybiera się dżojstikiem regulacji lusterek – kierownica kręci się oczywiście sama. System nie potrafi samodzielnie zaparkować zestawu w wyznaczonym miejscu – skąd niby miałby wiedzieć, gdzie kończy się przyczepa? Pewnego przyzwyczajenia wymaga również sama obsługa dżojstika.
Tak czy inaczej, podczas manewrowania do tyłu i np. próby wjazdu z ulicy prostopadle w bramę kierowca musi zdecydować, kiedy powinien rozpocząć manewr, żeby zmieścić się we wjazd. Ułatwia to oczywiście kamera cofania.
Nasz testowy Volkswagen Passat był wyposażony w 190-konnego diesla z DSG – wymarzony zestaw do komfortowego ciągnięcia nawet dużej kempingowej przyczepy. Dzięki automatycznej przekładni odpada obsługa sprzęgła, co w przypadku manewrowania i ruszania z dodatkową masą na haku ma bardzo duże znaczenie.
Volkswagen Passat 2.0 TDI - nasza opinia
Trailer Assist daje kierowcy mniej więcej to samo, co kilkunastominutowe próby manewrowania zestawem na pustym placu, a trochę jednak kosztuje. Może i ułatwia nieco jazdę do tyłu, ale kierowcy nie zastąpi...
Galeria zdjęć
Volkswagen wprowadził do oferty Passata system Trailer Assist, ułatwiający manewrowanie przyczepą. Czy warto jednak wydać na niego ponad 2000 zł, a także prawie 4000 zł na fabryczny składany hak?
Udogodnienie nie jest dostępne w podstawowej odmianie Trendline, a w przypadku standardów Comfortline i Highline kosztuje 2260 zł.
Oczywiście, trzeba zamówić także fabryczny hak holowniczy (3880 zł). Podpinacie przyczepę (jeśli macie w niej klasyczny wtyk 7-bolcowy, to potrzebujecie dodatkowo przejściówki za kilkanaście złotych, bo hak ma 13-stykowe gniazdo DIN) i zaczyna się zabawa.
Przyciskiem na konsoli środkowej aktywuje się asystenta parkowania. To, w którą stronę ma skręcać przyczepa, gdy jedzie się do tyłu, wybiera się dżojstikiem regulacji lusterek – kierownica kręci się oczywiście sama. System nie potrafi samodzielnie zaparkować zestawu w wyznaczonym miejscu – skąd niby miałby wiedzieć, gdzie kończy się przyczepa?
Aktywacja systemu następuje po uruchomieniu asystenta parkowania – przyciskiem nad ekranem nawigacji.
Podróżujący na przednich fotelach nie mogą narzekać na brak miejsca oraz konfortu - opcjonalne w tym egzemplarzu komortowe fotele naprawdę takie są.
Miejsca na tylnej kanapie jest aż nadto.
Nasz testowy Volkswagen Passat był wyposażony w 190-konnego diesla z DSG – wymarzony zestaw do komfortowego ciągnięcia nawet dużej kempingowej przyczepy.
Dzięki kamerze z jeszcze jednej perspektywy można obserwować przyczepę.
Po podpięciu elektrycznego gniazda system wie o przyczepie na haku.
Trailer Assist daje kierowcy mniej więcej to samo, co kilkunastominutowe próby manewrowania zestawem na pustym placu, a trochę jednak kosztuje. Może i ułatwia nieco jazdę do tyłu, ale kierowcy nie zastąpi...