Nadwozie/jakość
Dużym atutem C5 jest przestronność. Dzięki sporej długości i dużemu rozstawowi osi we wnętrzu jest bardzo dużo miejsca - dotyczy to także tylnych foteli. Szare obicia tapicerskie i tworzywa, choć niezłej jakości, zdążyły się nam już trochę znudzić - tym bardziej niecierpliwie czekamy na lifting.
Wersja Exclusive jest wyposażona w sterowane elektrycznie fotele przednie posiadające także podłokietniki - nawet najdłuższe podróże C5 nie powinny być problemem.
Gorzej, jeśli wszyscy pasażerowie zabiorą ciężkie przedmioty - miejsca w bagażniku jest co prawda dosyć, ale ładowność pojazdu jest za mała. Nie ma za to problemów z podręcznymi rzeczami - pod względem schowków z C5 mogą konkurować jedynie vany.
Układ napędowy/osiągi
Wyposażony w filtr cząstek stałych (FAP) silnik HDI charakteryzuje się przede wszystkim bardzo wysoką kulturą pracy - jeśli nawet do wnętrza docierają jakieś dźwięki, to nie są nieprzyjemne dla ucha.
W pierwszej fazie rozpędzania (do ok. 1,5-2 tys. obr.) jednostka dość niemrawo reaguje na sygnały wydawane pedałem gazu, by już po chwili dynamicznie, choć bardzo dostojnie pokazać, na co ją stać.
6-biegowa, manualna skrzynia ma zapewnić mniejsze zużycie paliwa - wynik 7,6 l/100 km wydaje się dobry, ale w porównaniu z konkurencją C5 pozostaje nieco w tyle.
Układ jezdny/komfort
Hydropneumatyczne zawieszenie auta daje możliwość wyboru nastawów. Jeśli podróżujemy po autostradach, przyciskiem na konsoli środkowej możemy wybrać program Sport, a resorowanie auta stanie się bardziej twarde.
Niezależnie od ustawienia po przekroczeniu 110 km/h pojazd automatycznie obniży się o kilka milimetrów. Gorzej sytuacja rysuje się w mieście, gdzie przeszkadza zbyt duża średnica zawracania. Bardzo dobre wyniki przy próbach hamowania, a ESP jest tu w standardzie.
Koszty/bezpieczeństwo
Wersja Exclusive ma w wyposażeniu standardowym wszystkie możliwe dodatki - stąd niezbyt długa lista opcji. Oczywiście prawie 140--konny diesel z oszczędzającym środowisko filtrem cząstek stałych nie może być tani, ale biorąc pod uwagę standardowe wyposażenie oraz propozycje konkurencji, cena ponad 115 tys. wydaje się usprawiedliwiona.