Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Co warto kupić > BMW X1 kontra Ford Kuga, Honda CR-V i VW Tiguan - dobry SUV z dobrym dieslem

BMW X1 kontra Ford Kuga, Honda CR-V i VW Tiguan - dobry SUV z dobrym dieslem

BMW X1, Ford Kuga, Honda CR-V i Volkswagen Tiguan cieszą się wzięciem na rynku wtórnym. Które z nich okaże się najlepszym wyborem? W szranki stają egzemplarze w wieku 8-9 lat z popularnymi dieslami pod maską.

Dobry SUV z dobrym dieslem Źródło: Auto Bild
  • Diesle o mocy 140-150 KM dobrze sprawdzają się pod maską kompaktowych SUV-ów
  • Wymieniajcie olej co 12-15 tys. km! To bardzo ważne z punktu widzenia trwałości silników Diesla
  • Najtrwalsze diesle pracują pod maską Hondy CR-V oraz Forda Kugi

Lubimy SUV-y i crossovery. Pokazują to statystyki, w których te auta notują duży wzrost sprzedaży w ostatnich latach. Wzmożony ruch w tym segmencie widać także na rynku wtórnym. Zadbane egzemplarze modeli, które cieszą się popularnością na rynku, szybko znajdują kolejnego właściciela. A właśnie do takich aut zaliczamy naszych bohaterów: BMW X1, Forda Kugę, Hondę CR-V i Volkswagena Tiguana. Wyposażone w napęd 4x4 i diesla o mocy 140-150 KM, do tego 8-9 lat są na rynku. Budżet: ok. 40 tys. zł. Na które auto najlepiej przeznaczyć te pieniądze?

A może coś z klasy premium? 

Kuszącą propozycją, przynajmniej na pierwszy rzut oka, jest BMW X1. Auto pojawiło się pod koniec 2009 r. i było pierwszym kompaktowym SUV-em bawarskiej marki. Pod względem techniki bazuje na rozwiązaniach serii 1 i 3 oraz X3. Samochód powszechnie się spodobał i naprawdę dobrze sprzedawał, co widać dziś po dość dużej ofercie na rynku wtórnym. Ceny? Bardzo różne. Zaczynają się od ok. 35 tys. zł, ale 8-, 9-letnie egzemplarze z dieslem przeważnie kosztują 42-48 tys. zł, choć nie brakuje też aut oferowanych za więcej niż 50 tys. zł. Rozrzut jest duży, ale różne są i stan techniczny, i wyposażenie. Także rozpiętość mocy 2-litrowego diesla jest duża – największa wśród porównywanych samochodów.