Nie da się ukryć, że francuscy styliści zapatrzyli się na większe i nieco starsze C4 Cactus. Nic dziwnego, bo ten model to funkcjonalny hatchback z oryginalnym wyglądem i możliwością personalizacji. Nowy Citroen C3 przejął charakterystyczną stylistykę przodu, z piętrowo umieszczonymi światłami i wysoko poprowadzoną linią maski. Dzięki zastosowaniu czarnych słupków i kontrastowej kolorystyce górnej części karoserii dach sprawia wrażenie, jakby unosił się nad nadwoziem. Są nawet listwy drzwiowe Airbump, chroniące przed parkingowymi zarysowaniami i wgnieceniami.
Citroen C3 przebija natomiast większego brata możliwością opuszczenia szyb w tylnych drzwiach. Wnętrze także wyróżnia się na tle popularnych hatchbacków segmentu B. Do wyboru jest jedna z czterech tapicerek współgrających z różnymi wykończeniami deski. Za kierownicą Citroena C3 znajdują się duże i czytelne analogowe zegary, a do obsługi multimediów i klimatyzacji służy ekran dotykowy w środkowej części kokpitu. Do jego obsługi trzeba się jednak przyzwyczaić, bo większość funkcji, w tym zmiana temperatury czy wybór stacji radiowej, wymaga kilkakrotnego dotknięcia wyświetlacza.
Z kamery prosto na facebooka
W Citroënie C3 debiutuje ConnectedCam – kamera HD, wbudowana pod lusterkiem wstecznym, do nagrywania obrazu podczas jazdy. Naciśnięcie guzika pozwala zrobić zdjęcie lub zapisać film, który następnie można zamieścić w mediach społecznościowych. Urządzenie samoczynnie zapisze też ostatnie 30 s przed uderzeniem i minutę po kolizji lub wypadku.
Na pokładzie nowego Citroena C3 znalazły się również takie systemy jak: asystent pasa ruchu (seryjnie), czujniki obserwujące martwe pole w lusterkach, system monitorujący zmęczenie kierowcy podczas jazdy oraz kamera cofania. Multimedia współpracują z Apple CarPlay i Android Auto.
Silniki w nowym Citroenie C3
Wydaje się, że spośród trzech silników benzynowych dostępnych w Citroenie C3 1.2 PureTech (68, 82 i 110 KM z turbo) oraz dwóch diesli 1.6 (75 i 100 KM) najpopularniejszy będzie środkowy benzyniak. Do dynamicznej jazdy PureTech 82 wymaga wkręcania na wysokie obroty, czemu towarzyszy zachrypły dźwięk trzech cylindrów. Pięciobiegowa skrzynia ma długie przełożenia i dość luźno pracujący lewarek – to najsłabszy element mechaniczny. Auto zwinnie pokonuje miejskie zaułki i dobrze tłumi nierówności, a w środku jest wystarczająco dużo miejsca dla czworga. Na dalsze podróże lepiej jednak wybrać silnik 1.2 z turbo lub mocniejszego diesla.
Citroen C3 - to nam się podoba
Możliwość łączenia różnych kolorów karoserii i wykończenia wnętrza.
Citroen C3 - to nam się nie podoba
Słabe benzynowe silniki bez turbodoładowania.
Citroen C3 - efekt WOW!
Kamera pod lusterkiem, pozwalająca na wrzucanie zdjęć i filmów od razu na portale społecznościowe.
Citroen C3 - kto to kupi?
Klienci, którzy lubią się wyróżniać, a nie chcą przepłacać za premium.
Citroen C3 - nasza opinia
Nowy Citroen C3 to tanie, zgrabne i wygodne – takie powinno być miejskie auto. Citroën spełnia te warunki i dorzuca do nich możliwość personalizacji wyglądu Citroena C3. Żaden konkurent w podobnej cenie nie pozwala tak bardzo wyróżniać się na drodze.
Galeria zdjęć
Ceny nowego Citroen C3 zaczynają się od 39 900 zł za wersję Live z silnikiem o mocy 68 KM.
Nie trzeba już wydawać fortuny, żeby błysnąć w korku ciekawą stylistyką. Citroën wprowadza na rynek nową odsłonę modelu C3, która z daleka rzuca się w oczy, ma wygodne wnętrze i sporo gadżetów na pokładzie.
Nie da się ukryć, że francuscy styliści zapatrzyli się na większe i nieco starsze C4 Cactus.
Nic dziwnego, bo ten model to funkcjonalny hatchback z oryginalnym wyglądem i możliwością personalizacji. Nowe C3 przejęło charakterystyczną stylistykę przodu, z piętrowo umieszczonymi światłami i wysoko poprowadzoną linią maski.
Dzięki zastosowaniu czarnych słupków i kontrastowej kolorystyce górnej części karoserii dach sprawia wrażenie, jakby unosił się nad nadwoziem.
Obszerne i wygodne siedzenia są wzorowane na domowych fotelach. Do wyboru 4 wykończenia wnętrza.
Obszerne i wygodne siedzenia są wzorowane na domowych fotelach. Do wyboru 4 wykończenia wnętrza.
Multimedia współpracują z Apple CarPlay i Android Auto.
W Citroënie C3 debiutuje ConnectedCam – kamera HD, wbudowana pod lusterkiem wstecznym, do nagrywania obrazu podczas jazdy. Naciśnięcie guzika pozwala zrobić zdjęcie lub zapisać film, który następnie można zamieścić w mediach społecznościowych. Urządzenie samoczynnie zapisze też ostatnie 30 s przed uderzeniem i minutę po kolizji lub wypadku.
Spory bagażnik ma 300 l objętości do krawędzi szyb. Można go łatwo powiększyć dzięki złożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy.
Wydaje się, że spośród trzech silników benzynowych 1.2 PureTech (68, 82 i 110 KM z turbo) oraz dwóch diesli 1.6 (75 i 100 KM) najpopularniejszy będzie środkowy benzyniak.
Do dynamicznej jazdy PureTech 82 wymaga wkręcania na wysokie obroty, czemu towarzyszy zachrypły dźwięk trzech cylindrów.
Pięciobiegowa skrzynia ma długie przełożenia i dość luźno pracujący lewarek – to najsłabszy element mechaniczny. Auto zwinnie pokonuje miejskie zaułki i dobrze tłumi nierówności, a w środku jest wystarczająco dużo miejsca dla czworga.
Na dalsze podróże lepiej jednak wybrać silnik 1.2 z turbo lub mocniejszego diesla.
Tanie, zgrabne i wygodne – takie powinno być miejskie auto. Citroën spełnia te warunki i dorzuca do nich możliwość personalizacji wyglądu C3. Żaden konkurent w podobnej cenie nie pozwala tak bardzo wyróżniać się na drodze.