Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Kupujemy używaną Dacię Duster. Który silnik wybrać i ile kosztuje serwis?

Kupujemy używaną Dacię Duster. Który silnik wybrać i ile kosztuje serwis?

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Nowa Dacia Duster to auto z relatywnie bogatym wyposażeniem i z wnętrzem zrobionym z lepszej jakości materiałów niż model pierwszej generacji. Nie zmienia to faktu, że używany Duster numer jeden pozostaje ciekawą propozycją na rynku aut używanych. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę koszty napraw. Czym się kierować, wybierając kilkuletniego Dustera?

42 - Dacia Duster (I)
Zobacz galerię (16)
42 - Dacia Duster (I) Źródło: Auto Świat
  • Dacia Duster to jedno z tańszych nowych aut, nie tylko podczas zakupu, ale również w trakcie eksploatacji
  • Do jazdy poza asfaltem ten samochód nadaje się znakomicie
  • Prosta konstrukcja okazuje się zaletą tego modelu — naprawy zwykle nie są kosztowne
  • W galerii pod artykułem znajdują się szczegółowe koszty napraw najczęściej zawodzących elementów

Dlaczego Duster nie kosztuje dużo? Po pierwsze, dzięki rozsądnemu podejściu do konstrukcji – wykorzystano rozwiązania techniczne znane m.in. z Renault (sięgnięto po proste, sprawdzone podzespoły). Po drugie, nie ma co liczyć na wyrafinowane wyposażenie czy wykończenie wnętrza. Czy to wady? Zdecydowanie nie.

Dacia Duster I wykorzystuje mnóstwo sprawdzonych elementów z firm Renault i Nissan

Na rynku wtórnym sytuacja jest inna niż w salonach – kupujący większą uwagę zwracają na trwałość (nie ma przecież gwarancji) i zadają sobie pytanie: czy nie lepiej za te same pieniądze kupić auto co prawda starsze, ale może bardziej markowe, solidniejsze niż Dacia Duster?

Co oferuje rumuński SUV? Na pewno korzystną cenę (uwaga: wersje 4x4 są wyraźnie droższe), która wraz z wiekiem auta jeszcze spada. Sprawdźmy jednak, jak sprawuje się technika – nie brak aut, które przejechały ponad 200 tys. km, 100 tys. km to już norma w 7-latkach.

Dacia Duster I — awaryjność. Co się psuje w Dacii?

O pomoc w rzetelnej ocenie Dustera poprosiliśmy pracowników serwisu z warszawskiej firmy Auto Rosołowski, specjalizującej się w Renault i Dacii. Mechanicy są zgodni: To auto bardzo tanie w utrzymaniu – łatwo dostać wszystkie części, ale tak naprawdę zużywają się głównie elementy eksploatacyjne. Przyjeżdżają do nas najstarsze egzemplarze, już po gwarancji, ale poważniejsze usterki zdarzają się sporadycznie. Bo zużytych gum stabilizatora czy luzów w silentblockach wahaczy nie trzeba się bać (szczegółowe koszty napraw i wymiany poszczególnych części w Dacii Duster znajdują się w galerii pod tekstem).

Andrzej Jedynak
Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji