Auto Świat Używane Co warto kupić Jeśli diesel, to nie jeden z tych 11. Są awaryjne i bardzo drogie w serwisowaniu

Jeśli diesel, to nie jeden z tych 11. Są awaryjne i bardzo drogie w serwisowaniu

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Są takie silniki, od których lepiej trzymać się z daleka. 11 diesli z naszego zestawienia zdecydowanie należy do tego grona. Awarie są w nich niemal pewne, a naprawy — bardzo drogie.

Diesle wysokiego ryzyka! Samochodów z tymi silnikami unikaj jak ognia!Auto Świat
  • Nie przez przypadek samochody z ryzykownymi silnikami często mają atrakcyjne ceny. Być może ich obecni właściciele usłyszeli od swoich mechaników — sprzedawaj natychmiast albo szykuj pieniądze na naprawy
  • Kiedyś diesle były synonimem długowieczności, obecnie zwiastują potencjalne awarie
  • Najgorsze diesle — awaryjne silniki mają na koncie właściwie wszystkie marki

Eksploatacja nowoczesnych jednostek wysokoprężnych nie jest łatwa. Dopóki są sprawne, jeżdżą świetnie, zapewniając dobrą dynamikę i rozsądne spalanie. Niestety, połączenie wieku, przebiegu, zaniedbań serwisowych i wysokich cen części oznacza jedno: coraz częściej zakup używanego auta z dieslem to zabawa w sapera – uda się i będzie jeździł bez wydatków lub się nie uda i nakłady przewyższą oszczędności z paliwa.

Nowoczesne diesle są bardzo skomplikowane i trudno zachować ich pełną sprawność.

Komplikacja techniczna oznacza też, że częściowa naprawa, choć wydaje się droga, nie przyniesie spodziewanych korzyści. Jeśli zamontujecie turbinę po regeneracji, przedmuchacie lub wyczyścicie sitka i rurki olejowe, ale pozostawicie zabrudzony filtr DPF czy kolektor dolotowy lub niesprawne wtryskiwacze, to awaria powróci.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak