Idea jest super! Latem, gdy świeci słońce, cieszysz się nim bezgranicznie, za to kiedy pada deszcz, jest chłodno bądź przychodzi zima, podróżujesz w komfortowych warunkach. Do tego stylowo i z twardą blaszaną kopułą nad głową. Właśnie takie możliwości dają samochody coupé-cabrio.

Pierwsze auto ze składanym twardym dachem (jednoczęściowym) pojawiło się już w latach 30. XX wieku – zbudował je Peugeot. W kolejnych latach rozwiązanie to nie cieszyło się zbyt dużym powodzeniem. Rozkwit przypadł dopiero na koniec lat 90. XX wieku i początek zeszłej dekady. Samochody coupé-cabrio zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu!

W salonie były drogie, ale dziś na rynku aut używanych można je kupić za rozsądne pieniądze. Po analizie największych portali ogłoszeniowych szybko dojdziecie do wniosku, że wybór pojazdów typu CC jest naprawdę duży – od samochodów segmentu B (jak Peugeot 206 CC i Opel Tigra TwinTop), przez auta zbudowane na bazie kompaktów (np. Peugeot 307 CC i Renault Mégane CC), aż do roadsterów (najlepszy przykład to Mercedes SLK) i samochodów klasy premium (np. Infiniti G37 coupé-cabrio).

Ich ceny są bardzo różne. Najtańsze kosztują już od ok. 10 000 zł, podczas gdy za najdroższe „kilkulatki” klasy premium trzeba zapłacić ponad 100 000 zł. Jednak największy wybór znajdziecie w przedziale od kilkunastu do ok. 40 000 zł.

Właśnie w tej grupie wytypowaliśmy dziesiątkę najtańszych i cieszących się największą popularnością aut coupé-cabrio na polskim rynku. Choć ich jakość jest różna i można trafić na zadbany egzemplarz, do zakupu podchodźcie z dużym dystansem. Owszem, silniki czy podwozie są niedrogie w naprawach, ale już np. remont szwankującego mechanizmu dachu może być bolesny finansowo!

Oto top 10 najtańszych coupé-cabrio na polskim rynku.