Auto Świat Używane Co warto kupić Używane BMW serii 3 F30/31 – nie taki ten diesel straszny!

Używane BMW serii 3 F30/31 – nie taki ten diesel straszny!

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

A zwłaszcza ten dwulitrowy, który – notabene – stanowi trzon oferty używanego BMW serii 3 z lat 2011-19. Sprawdzamy, ile warta jest "trójka" typoszeregu F30/31. Ceny zakupu, właśnie w przypadku wersji 2.0d N47 z początku produkcji, robią się coraz bardziej zachęcające i zaczynają się już od niecałych 40 tys. zł.

Używane BMW F30/31 z dwulitrowym dieslem
Zobacz galerię (22)
Auto Świat / andrzej kondratczyk
Używane BMW F30/31 z dwulitrowym dieslem
  • Pod maskę serii 3 z lat 2011-19 trafiały dwa diesle 2.0: N47 i B47
  • Oba dostępne były w co najmniej kilku wersjach mocy, w tym – z podwójnym doładowaniem
  • Silnik N47, dostępny do połowy 2015 r., wydaje się potencjalnie mniej bezpiecznym zakupem

Dziś czterocylindrowy diesel pod maską BMW serii 3 to sprawa niemal tak oczywista, jak to, że... białe jest białe, a czarne jest czarne. A jeszcze w połowie lat 90. nikt się tego nie spodziewał, bo ówczesna seria 3 (E36) początkowo była dostępna tylko z silnikami benzynowymi, a wprowadzonego wiosną 1991 r. diesla R6 2.5 (325 td; potem też 325 tds; M51) większość kupujących traktowała raczej z pobłażaniem. Dużej zmiany nie przyniósł też rok 1995, kiedy to pod maskę serii 3 trafił pierwszy czterocylindrowy diesel w historii (1,7 l, ozn. "318 tds"; M41, czyli konstrukcja – w uproszczeniu – powstała poprzez "obcięcie" dwóch cylindrów z M51), bo klienci i tak zamawiali głównie ukochane benzyniaki.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Powiązane tematy: