Auto Świat Porady Eksploatacja BMW nadal płoną - sprawdzamy, jak idzie akcja serwisowa

BMW nadal płoną - sprawdzamy, jak idzie akcja serwisowa

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

To już przeszło rok, od kiedy po raz pierwszy zwróciliśmy uwagę na palący problem BMW. Dla przypomnienia: w dieslach z lat 2010-17 zachodzi ryzyko pożaru ze względu na nieszczelność chłodniczki modułu EGR. Sprawdzamy, jak po roku bawarskiej marce idzie akcja serwisowa, bo początkowo było z tym kiepsko...

Płonące BMW: jak idzie akcja serwisowa?
Zobacz galerię (9)
Auto Świat
Płonące BMW: jak idzie akcja serwisowa?
  • Lokalne media cały czas donoszą o „niewyjaśnionych” pożarach aut marki BMW – ostatnio 22 stycznia w Katowicach i 23 stycznia pod Gdańskiem
  • Dział prasowy BMW Polska zapewnia, że akcja serwisowa przebiega zgodnie z planem

W połowie stycznia 2019 r. pan Roman z Rzeszowa wstawił swoje BMW 520d (F10) do lokalnego (jednego z dwóch na Podkarpaciu) serwisu bawarskiej marki. Chodziło przede wszystkim o wykonanie rutynowego przeglądu, ale przy okazji klient zlecił też przeprowadzenie wymiany modułu EGR w ramach akcji serwisowej. Pierwsze doniesienia o palących się BMW zaczęły pojawiać się już kilka miesięcy wcześniej, więc pan Roman, jako czujny użytkownik BMW, od razu zainteresował się tematem i ustalił z serwisem, że gdy w styczniu przywiezie samochód na przegląd, to przy okazji – by nie jeździć dwa razy – w jego „piątce” zostanie zamontowany poprawiony moduł EGR. Po zakończonej naprawie klient odebrał auto, podpisał papiery i odjechał w poczuciu, że wykonano wszystkie zlecone prace.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel