Auto Świat Używane Co warto kupić Moc podobna, technika różna – Civic, Leon czy Golf?

Moc podobna, technika różna – Civic, Leon czy Golf?

Honda Civic, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto kilkunastoletnie kompakty za 10-20 tys. zł z benzyniakami, które mają zbliżoną moc, ale różną technikę. Które rozwiązanie jest najlepsze i jak wypada ogólna trwałość tych aut?

Honda Civic, Seat Leon, VW Golf – porównanie
Zobacz galerię (21)
Auto Świat / Archiwum
Honda Civic, Seat Leon, VW Golf – porównanie
  • Silnik 1.8 Hondy to trwała konstrukcja, skomplikowana jednostka 1.4 TSI Golfa na papierze wygląda obiecująco, ale w praktyce nie jest tak różowo. Silnik 2.0 FSI Leona też nie jest bez wad, choć nie zaliczył bardzo poważnych wpadek.
  • Porównywane wersje silnikowe zapewniają dobrą dynamikę – „setka” poniżej 9 s.
  • Civic 1.8 jest najdroższy, Golf 1.4 TSI niewiele tańszy, a najatrakcyjniejszą cenę ma Leon 2.0 FSI
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Samochody kompaktowe świetnie sprawdzają się w codziennej eksploatacji – udanie łączą dobrą użyteczność z rozsądnymi kosztami. W znakomitej większości to szare eminencje, które służą do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a pod ich maskami pracują silniki rozwijające 100-110 KM. Dotyczy to szczególnie kilkunastoletnich aut. Tak jest przeważnie, ale nie zawsze, bo wśród nich można też znaleźć nieco bardziej emocjonujące propozycje – z wyglądu, techniki, dynamiki jazdy. Do takich modeli należą nasi bohaterowie: Civic VIII, Leon II i Golf V w wersjach hatchback i z jednostkami 140-150 KM pod maską. Przedstawiciele Hondy i Seata mają niemal wszystkie wymienione powyżej cechy, kompakt VW jest mniej emocjonujący z wyglądu, ale pod jego maską pracuje silnik, który kilkanaście lat temu robił duże wrażenie.