Auto Świat Używane Co warto kupić Używane SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"

Używane SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"

Czy kwota 50 tys. zł wystarczy na zakup używanego SUV-a premium? Oczywiście, że tak, jednak nie zawsze będzie to dobrze wydane pieniądze. W naszym zestawieniu znajdują się samochody z różnych roczników, segmentów, o różnych cenach i opinie na temat ich awaryjności. Czy warto postawić na Audi, Mercedesa, BMW czy może Volvo? Który segment będzie względnie bezpieczny, a który lepiej omijać w tym przedziale cenowym?

Audi Q3 (I)
Audi Q3 (I)Żródło: Auto Świat
  • Już za kilkadziesiąt tysięcy zł można kupić SUV-y klasy premium, które w momencie debiutu imponowały wyposażeniem oraz silnikami i były znacznie, znacznie droższe. Założyliśmy budżet do 50 tysięcy zł i ruszyliśmy na poszukiwania
  • Pod lupę wzięliśmy sześć SUV-ów z metką premium: Audi Q3, Audi Q5, BMW X3, BMW X5, Volvo XC60 i Mercedesa GLK
  • Każdy samochód skonsultowaliśmy z mechanikami i użytkownikami. Każdy został też oceniony
  • Żaden SUV nie dostał bardzo dobrej ocenie. Najlepsze zasłużyły na szkolne czwórki, ale jest też sporo trójek, w tym jedna ze sporym minusem

W szranki stają trzymające cenę Audi Q3 i Q5 pierwszej generacji, dwa SUV-y BMW z dwóch różnych segmentów i różnych generacji (X3 F25 i X5 E70), nieco zapomniany i nieszczególnie popularny Mercedes GLK oraz cieszące się ogromnym zainteresowaniem, a przez to świetnie trzymające cenę Volvo XC60 pierwszej generacji. O każdym z aut porozmawialiśmy z mechanikami. Wróciliśmy pamięcią do naszych archiwalnych, redakcyjnych testów. Zestawienie opinii mechaników i naszych pozwoliło nam wystawić oceny. Który SUV premium do 50 tys. zł wypadł najlepiej?

Na wstępie zaznaczmy, że ceny poniżej prezentowanych aut są niezwykle zróżnicowane i w każdym przypadku potrafią znacząco przekroczyć zakładaną kwotę, co jest uzależnione od rocznika, stanu technicznego i przebiegu. Warunkiem trafienia do rankingu były ceny startujące z pułapu maksymalnie około 50 tys. zł (dotyczy aut bezwypadkowych i sprawnych). Kolejność jest alfabetyczna.