Auto Świat Używane Co warto kupić Złośliwi nazywali go Golfem pięć i pół, ale "szóstka" nie była tylko modernizacją

Złośliwi nazywali go Golfem pięć i pół, ale "szóstka" nie była tylko modernizacją

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Za czasów młodości Volkswagen Golf VI nie miał łatwego życia: raz, że nie była to zupełnie nowa konstrukcja, dwa – szybko okazało się, że problemy sprawiają silniki TSI, potem doszła do tego jeszcze afera spalinowa. Ale dziś patrzymy na te kwestie inaczej.

Używany VW Golf VI
Zobacz galerię (17)
Auto Świat
Używany VW Golf VI
  • Wiele felernych silników TSI jest już dziś po remoncie
  • Jakość wykonania i materiałów – dużo wyższa niż w Golfie V
  • Konstrukcja jest dobrze znana mechanikom, co obniża koszty napraw

Nie, żebyśmy mieli Volkswagenowi coś zapomnieć albo jakieś kwestie bagatelizować – nie, nic z tych rzeczy. Chodzi jednak o to, że dziś silniki 1.2 i 1.4 TSI typu EA111 przeważnie nie stanowią dla mechaników niemal żadnej tajemnicy, zaś ceny części i wymiany słynnego napędu rozrządu przeważnie nie zwalają już z nóg. Inna sprawa, że wiele aut dostępnych na rynku wtórnym ma tę operację już za sobą. Przestarzała konstrukcja?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel