- Toyota Aygo II
- Toyota Aygo II - dane techniczne
- Toyota Aygo II - awaryjność
- Używana Toyota Aygo II - opinia redakcji i ocena
- Toyota Yaris II
- Toyota Yaris II - dane techniczne
- Toyota Yaris II - awaryjność
- Używana Toyota Yaris II - opinia redakcji i ocena
- Toyota Corolla XII
- Toyota Corolla XII - dane techniczne
- Toyota Corolla XII - awaryjność
- Używana Toyota Corolla XII - opinia redakcji i ocena
- Toyota C-HR I
- Toyota C-HR I - dane techniczne
- Toyota C-HR I - awaryjność
- Używana Toyota C-HR I - opinia redakcji i ocena
- Toyota RAV 4 IV
- Toyota RAV 4 IV - dane techniczne
- Toyota RAV 4 IV - awaryjność
- Używana Toyota RAV 4 IV - opinia redakcji i ocena
By wiarygodnie ocenić opinię na temat bezawaryjności używanych aut Toyoty do naszego przeglądu zakwalifikowaliśmy pięć modeli z różnych segmentów i różnych okresów produkcji. Ocenie poddaliśmy Toyotę Aygo drugiej generacji, Toyotę Yaris drugiej generacji produkowaną od 2005 r., Toyotę Corollę XII produkowaną od roku 2018 r. do dziś (nową można wciąż kupić w salonie), produkowaną od 2016 r. pierwszą generację Toyoty C-HR i czwartą generację większego SUV-a - RAV 4 czwartej generacji produkowanej od 2013 do 2018 r., której ceny bywają wręcz zaporowe jak na auto z tego okresu.
Do opinii podeszliśmy na chłodno, chcąc jak najlepiej je zweryfikować. Czy właściciele sprzedawanych Toyot faktycznie mają podstawy, by żądać za swe auta więcej niż wynika to z wieku i przebiegu ich aut? Zacznijmy wielki przegląd używanych samochodów Toyoty.
Toyota Aygo II
- NA RYNKU: 2014-22
- SILNIKI: 1.0 69 i 72 KM
- CENY: OD 20 000 zł
Druga generacja małego japońskiego modelu pod względem stylistyki mocniej odcięła się od swoich bliźniaczych konstrukcji spod znaku Citroëna i Peugeota, ale nadal dzieli z nimi większość podzespołów mechanicznych. W tym przypadku to jednak zaleta, bo Aygo II okazuje się nie tylko ładnym, lecz także bezawaryjnym mieszczuchem, niedrogim w utrzymaniu.
Ceny na rynku wtórnym startują od ok. 20 tys. zł za najstarsze egzemplarze po blisko 60 tys. zł za najnowsze, w topowych wersjach wyposażenia. W ofercie tylko jeden wariant silnikowy 1.0 o mocy 68 KM, który nie zapewnia imponujących osiągów, ale zadowala się średnio 5-6 l benzyny na 100 km i zbiera dobre opinie za trwałość. Po face liftingu jego moc wzrosła do 72 KM, za to o 2 Nm (do 93 Nm) zmniejszył się moment obrotowy, w efekcie dynamika pozostała na tym samym poziomie. W mieście sprawdzą się wersje ze zautomatyzowaną skrzynią X-Shift.
Toyota Aygo II - dane techniczne
Nadwozie hatchbacki 3d i 5d: wym. 3456/1615/1460 mm, rozstaw osi 2340 mm, poj. bagaż. 195-780 l, poj. zbiornika paliwa 35 l, opony podstawowe 165/65 R 14.
Silniki benzynowe, R3, 12V, VVT-i: 1.0/69 KM przy 6000 obr./min, maks. moment 95 Nm przy 4300 obr., prędk. maksymalna 160 km/h, 0-100 km/h w 14,2 s, śr. spalanie 4,1 l/100 km; od 06.2018 r. – 72 KM.
Toyota Aygo II - awaryjność
Karoseria
Korozja sporadycznie atakuje jedynie tłumiki wydechu, i to tylko w autach z początku produkcji. Nieszczelność tylnej klapy. Wadliwy pas bezpieczeństwa z tyłu w partii aut z sierpnia i października 2020 r. (akcja serwisowa).
Elektryka
Drobne usterki niektórych czujników, moduł łączności Bluetooth w pokładowym systemie audio, sporadyczne problemy z alternatorem oraz ze sterowaniem klimatyzacją.
Napęd
Silniki VVT-i mają czasami problem z cieknącymi pompami wody, mechanicy zalecają ich wymianę wraz z rozrządem. Przeciętna trwałość sprzęgła, niekiedy dochodzi też do awarii termostatu oraz sterownika w zautomatyzowanej skrzyni.
Zawieszenie
Seria aut z września i października 2014 r. miała wadliwy wał układu kierowniczego (akcja serwisowa). Przeciętną trwałość wykazują cylinderki tylnych hamulców.
Używana Toyota Aygo II - opinia redakcji i ocena
Aygo trzyma formę, zarówno pod względem cen, jak i kondycji mechanicznej. To niezawodne miejskie auto z polotem, które zapewnia ekonomiczną jazdę i brak istotnych problemów eksploatacyjnych na co dzień. Dobra propozycja dla singla lub pary.
- Nasza ocena: 5-
Toyota Yaris II
- NA RYNKU: 2005-11
- SILNIKI: 1.0-1.8 69-133 KM
- CENY: OD 7500 zł
To kolejny miejski model Toyoty o zasłużenie dobrej reputacji, nie tylko na polskim rynku. Druga generacja Yarisa nie miała poważniejszych wpadek jakościowych i ogólnie jest uznawana za model o wysokiej trwałości. Paletę wersji silnikowych otwiera trzycylindrowe 1.0 VVT-i o mocy 69 KM, które jest propozycją dla spokojnych kierowców – poza miastem okazuje się zwyczajnie zbyt słabe.
Jednostka ta borykała się też ze zużywającymi się pierścieniami tłoków i ponadnormatywnym spalaniem oleju silnikowego, zwłaszcza przy dużych przebiegach. Lepsze parametry zapewniają motory 1.3/87 KM i 1.33/101 KM, choć i im zdarzają się podobne przypadłości jak w 1.0. Duże spalanie oleju dotyczy także najmocniejszego w ofercie 1.8 VVT-i o mocy 133 KM, dostępnego w wariancie TS. Wisienką na torcie jest bardzo rzadki wariant tego silnika o mocy 215 KM, ale jego ceny przekraczają znacznie 30 tys. zł. Dobre opinie ma diesel 1.4 D-4D.
Toyota Yaris II - dane techniczne
Nadwozie hatchbacki 3d i 5d: wym. 3750/1695/1530 mm, rozstaw osi 2460 mm, poj. bagaż. 272-1086 l, rozmiar opon (podstawowe) 165/70 R 14, masa własna od 980 kg, poj. zbiornika paliwa 42 l.
Silniki benzynowe, VVT-i, R3, 12V: 1.0/69 KM, VVT-i, R4: 1.3/87 (do 2008 r.), 1.33/99 lub 101, 1.8 (TS)/133 KM; w autach z USA również 1.5/107 KM (skrzynia 4b aut.); turbodiesel, R4, 8V: 1.4/90 KM.
Toyota Yaris II - awaryjność
Karoseria
Pojawiające się ogniska korozji, zwłaszcza przy progach, nadkolach, układzie wydechowym. Zamek i podnośniki tylnej klapy.
Elektryka
Może wystąpić zwarcie w przełączniku elektrycznym szyby po stronie kierowcy, co w konsekwencji może doprowadzić do jego przegrzania, a także pożaru (akcja serwisowa). Szybko przepalają się żarówki, szwankują czujniki ABS-u.
Napęd
Ze względu na niewystarczającą sprawność przepływu powietrza w układzie wlotowym olej może gromadzić się w intercoolerze w dieslu. Może też spłynąć do komory spalania i spowodować uszkodzenie silnika, co zwiększa ryzyko pożaru (wersje z lat 2008-11). W 1.0 problemy ze sprzęgłem i pompą cieczy, w 1.33 – wycieki przy pompie oleju. Szarpanie w zautomatyzowanej skrzyni.
Zawieszenie
Ogólnie dobra trwałość. Pękający wspornik kolumny kierownicy (2005-09).
Używana Toyota Yaris II - opinia redakcji i ocena
Udana i trwała konstrukcja, ale sporo egzemplarzy ma już duże przebiegi (wiele aut poflotowych), dlatego też mogą wymagać pewnych zabiegów odświeżających. Na szczęście większość usterek da się usunąć za w miarę rozsądne pieniądze.
- Nasza ocena: 4
Toyota Corolla XII
- NA RYNKU: od 2018 r.
- SILNIKI: BENZYNOWE: 1.2-1.6, HYBRYDY: 1.8-2.0 116-196 KM
- CENY: OD 65 500 zł
Wraz z powrotem do nazwy „Corolla” w wersjach hatchback i kombi Toyota kontynuuje dobrą passę, przywróconą przez udanego Aurisa drugiej generacji. Na jego tle Corolla 12. generacji jest bardzo odważnie wystylizowanym samochodem, natomiast pod względem techniki napędowej mamy zarówno ewolucję (hybryda 1.8), jak i rewolucję (hybryda 2.0 z podwójnym wtryskiem paliwa: pośrednim i bezpośrednim).
Sytuacja rynkowa jest ciekawa, bowiem nie tylko mamy do dyspozycji znacznie więcej używanych aut hybrydowych niż w przypadku Aurisa II, lecz także naprawdę dużo pochodzi z polskiej sieci dilerskiej Toyoty. Ale uwaga: jak w rzadko którym modelu, w przypadku Corolli XII mamy do czynienia z ogromnym rozrzutem cenowym, a do tego w ogłoszeniach od czasu do czasu pojawiają się dziwnie okazyjne auta, którym przy wstępnej analizie absolutnie niczego nie brakuje. Przy takich ofertach wskazana jest szczególna ostrożność. Usterki? Nie ma ich wiele, jednak coś tam się w Corolli psuje.
Zmorą, znaną również z hybrydowego Yarisa, jest szybko i niespodziewanie rozładowujący się akumulator rozruchowy hybrydy. Do końca nie wiadomo, dlaczego tak się dzieje – elektrycy twierdzą, że jest po prostu niedowymiarowany, ale z drugiej strony zdarza się, że auto rozładowuje się zupełnie niespodziewanie po krótkim postoju. Warto wziąć to pod uwagę, wybierając wersję do jazdy na bardzo krótkich dystansach, na których 12-woltowa bateria nie ma czasu się naładować.
Zdarza się, zupełnie nie po japońsku, że Corolla wita kierowcę kontrolką awarii silnika, która znika po odłączeniu i podłączeniu akumulatora. Klienci długo musieli narzekać, zanim Toyota zdecydowała się na aktualizację multimediów do poziomu zbliżonego do konkurencji, a system zawieszał się lub długo uruchamiał. Elektryczny kompresor klimatyzacji potrafi zastrajkować, łożyska kół – hałasować, a na rantach blach podwozia zaskakująco wcześnie może zagościć korozja już w bardzo młodych egzemplarzach. Dużo? Może i tak, ale te usterki występują znacznie rzadziej niż u np. francuskiej czy niemieckiej konkurencji. Funkcjonalność? Sedan i kombi są pakowne, w tym drugim przeszkadza niski dach z tyłu.
Toyota Corolla XII - dane techniczne
Nadwozie hatch. 5d: wym. 4370/1790/1435 mm, poj. bagaż. 361 l (w hybr. 313 l); kombi: wym. 4653/1790/1435 mm, poj. bagaż. 598-1591 l (2.0 Dynamic Force – poj. bagaż. 581-1606 l); sedan: wym. 4630/1780/1435 mm, poj. bagażnika 471 l.
Silniki benzynowe, R3, 12V: 1.5/125 KM (tylko sedan), R4, 16V: 1.2 D-4T/116, 1.6/133 (tylko sedan), 1.8 hybr./122 i 140, 2.0 hybr./184 i 196 KM.
Toyota Corolla XII - awaryjność
Karoseria
Nietrwałe elementy chromowane (np. obramowania szyb – w niektórych egzemplarzach serwis wymieniał listwy na czarne). Ślady korozji.
Elektryka
Przypadki rozładowania akumulatora rozruchowego hybrydy (12 V), zarówno po dłuższym, jak i po krótkim postoju. Przestarzałe multimedia – zwisy.
Napęd
Przypadki zapalenia kontrolki „check engine”, awarie elektrycznego kompresora klimatyzacji w hybrydach, akcja serwisowa – pompa paliwa.
Zawieszenie
Przypadki hałasujących łożysk kół, przeciętna trwałość przekładni kierowniczej. Zużycie silentblocków przy niskim profilu opon.
Używana Toyota Corolla XII - opinia redakcji i ocena
Corolla to świetne auto nie tylko na taksówkę! Wersja kombi ma ogromny bagażnik, nie mniejszy niż w autach klasy średniej, i świetnie nadaje się dla rodziny.
Po modernizacji w 2022 r. podstawowa hybryda 1.8 ma już niezłą dynamikę (140 KM mocy systemowej), jednak takich aut w ogłoszeniach jest mało. Wysokie ceny są uzasadnione, bo Corolla XII to na tle wielu rywali solidne auto. Dzięki dwulitrowej hybrydzie Toyota wreszcie zaproponowała też dynamiczną wersję.
- Nasza ocena: 5+
Toyota C-HR I
- NA RYNKU: 2016-23
- SILNIKI: 1.2-2.0 116-184 KM
- CENY: OD 76 000 zł
C-HR okazało się strzałem w dziesiątkę! To crossover przez duże „C” – modny, nowoczesny, a dziś, po blisko 10 latach od debiutu, możemy powiedzieć, że również ponadprzeciętnie trwały. Na razie nie słychać o jakichkolwiek problemach z korozją, stabilnie pracuje instalacja elektryczna, trwała jest mechanika, na czele z silnikami, elementami przeniesienia napędu i zawieszenia.
Owszem, drobne awarie się zdarzają, ale większość z nich nie jest uciążliwa, no, może poza rozładowaniem akumulatora 12 V po dłuższym postoju w wersji 2.0 Hybrid (efekt zainstalowania dodatkowego zabezpieczenia przed kradzieżą) – w konsekwencji prowadzi to do unieruchomienia auta. Generalnie jednak do samych układów napędowych nie mamy uwag – dotyczy to zarówno wersji 1.2T, jak i hybryd 1.8 i 2.0. A cena? Wysoka, nawet zaskakująco –szczególnie odmian hybrydowych. Generalnie dość drogie auto, ale zdecydowanie warte polecenia.
Toyota C-HR I - dane techniczne
Nadwozie SUV 5d: wym. 4360/1795/1555 mm, rozstaw osi 2640 mm, poj. bagaż. 377 l, średnica zawracania 10,4 m.
Silniki benzynowe, R4, 16V: 1.2 T (wtrysk bezp., turbo)/116 KM, 185 Nm, śr. spalanie 5,9 l/100 km, 2.0 (USA)/ok. 150 KM; hybryda: 1.8/122 (śr. 3,8 l/100 km), 2.0/184 KM (śr. 5,3 l/100 km).
Toyota C-HR I - awaryjność
Karoseria
Możliwe pęknięcie zbiornika paliwa (lata 2016-17), złe poszycia foteli (akcja naprawcza), niewłaściwa uszczelka przednich drzwi (słychać świst powietrza).
Elektryka
Zdarzają się błędy w oprogramowaniu hamulców (wina zaśniedziałych styków) i uszkodzenia wiązki elektrycznej (1.8). Usterki układu wspomagania parkowania, a także cewek zapłonowych (1.2T). Nieprawidłowe działanie radaru wykrywania przeszkód.
Napęd
Przypadki wypalenia uszczelki pod głowicą w silniku 1.8, choć zaznaczamy, że dzieje się to po dużych przebiegach. Natomiast w wersji 2.0 Hybrid czasem pojawia się zjawisko przybierania oleju. W odmianie 1.2T uszkodzenie elektrozaworu turbodoładowania. Skrzynie biegów są trwałe.
Zawieszenie
Przypadki głośno pracujących amortyzatorów podczas pokonywania nierówności (początek produkcji).
Używana Toyota C-HR I - opinia redakcji i ocena
Modny crossover z solidną techniką! Jeśli tylko znajdziecie zadbany egzemplarz, bezwypadkowy, regularnie serwisowany i z niedużym przebiegiem, będziecie cieszyć się długą bezproblemową jazdą. Owszem, ceny takich aut są wysokie, ale... coś za coś!
- Nasza ocena: 5
Toyota RAV 4 IV
- NA RYNKU: 2013-18
- SILNIKI: 2.0-2.5 124-197 KM
- CENY: OD 48 000 zł
Jeden z solidniejszych SUV-ów ostatnich lat – nadal nieźle wygląda i oferuje wysoką trwałość, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenach na rynku wtórnym. Wprawdzie najtańsze auta kupicie za mniej niż 50 tys. zł, ale będą to głównie wersje z dieslem 2.0 pod maską, który nie ma dobrego PR-u na rynku wtórnym (szczególnie dotyczy silnika BMW wprowadzonego w 2016 r.).
Ceny wersji benzynowych startują od ok. 60 tys. zł, a hybrydy są jeszcze droższe. Jeśli jednak stawiacie na trwałość, to właśnie te wersje dają gwarancję bezproblemowej jazdy. Benzyniaka 2.0/152 KM polecamy ze skrzynią manualną, gdyż można wtedy liczyć na przyzwoite osiągi i naprawdę rozsądne spalanie (z automatem silnik ten zużywa dość dużo benzyny). Hybryda ma największy sens w mieście, bo na trasie spalanie wyraźnie rośnie. Jest jeszcze benzyniak 2.5 z rynku amerykańskiego, tyle że często auta z nim pod maską mają burzliwą przeszłość.
Toyota RAV 4 IV - dane techniczne
Nadwozie SUV 5d: wym. 4570/1845/1660 mm, rozstaw osi 2660 mm, poj. bagaż. 547-1746 l (hybryda: 501-1633 l), prześwit 163-178 mm.
Silniki benzynowe, R4, 16V: 2.0/152, 2.5 (rynek USA)/180 KM; turbodiesle, R4, 16V: 2.0/124 (Toyota), 2.0/143 (BMW), 2.2/150 KM; hybryda: 2.5 + elektr./197 KM (śr. spalanie 4,9 l/100 km).
Toyota RAV 4 IV - awaryjność
Karoseria
Rdza coraz częściej pojawia się w tylnej części podwozia (na wysokości podłogi bagażnika). Przeciętna trwałość skórzanej tapicerki foteli (przetarcia).
Elektryka
Krótka żywotność baterii w chipie, niedomagania modułu alarmu montowanego (dotyczy aut z polskiej sieci dilerskiej), przypadki zwarcia w układzie podgrzewania dysz spryskiwaczy.
Napęd
Benzyniaki i wersja hybrydowa w zasadzie bez uwag. Co innego diesle, szczególnie dotyczy to silnika 2.0 BMW: uszkodzenie koła pasowego, niedomagania łańcuchowego napędu rozrządu, nieszczelności turbosprężarki i akcja naprawcza zaworu EGR (w wyniku przecieku cieczy może dojść do pożaru). Nasilenie problemów w dieslu Toyoty jest znacznie mniejsze.
Zawieszenie
Dość trwałe, ale zdarzają się już luzy. W autach z dieslem BMW uszkodzenie serwa hamulców.
Używana Toyota RAV 4 IV - opinia redakcji i ocena
Atrakcyjny wygląd, duże wnętrze, spory bagażnik to niezaprzeczalne zalety opisywanej Toyoty RAV4 . Co innego trwałość i niezawodność, na którą można liczyć w przypadku benzyniaka 2.0 i hybrydy. Diesel 2.0 to wielka niewiadoma, szczególnie produkcji BMW.
- Nasza ocena: 5