Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Rankingi Aut Używanych > Którego SUV-a premium warto kupić? Przejrzeliśmy rynek, celując w auta 7-8-letnie. Mamy 5 typów

Którego SUV-a premium warto kupić? Przejrzeliśmy rynek, celując w auta 7-8-letnie. Mamy 5 typów

Kompaktowe SUV-y premium cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Znakomita większość z nich ma diesla pod maską. Czy to dobre połączenie? Na celownik bierzemy kilkuletnie egzemplarze.

BMW X3 II (2010-17)Źródło: Auto Świat / Archiwum
  • Jest prestiż, są wydatki – niestety, w przypadku znakomitej większości naszych bohaterów właśnie tak jest. Do tego cena zakupu 6-8-latków okazuje się dość wysoka – oscyluje w granicach 65-90 tys. zł
  • 7-8-letnie kompaktowe SUV-y klasy premium z dieslem przeważnie pokonały już 250-300 tys. km i jeśli nie były systematycznie naprawiane, tylko doraźnie, to właśnie po takim przebiegu należy spodziewać się wysypu drogich awarii

Ranking SUV-ów z dieslem - którego kupić?

To właśnie na rynku wtórnym większość Polaków szuka ciekawych ofert wśród kompaktowych SUV-ów klasy kompaktowej. I nie ma się czemu dziwić, bo kilka lat temu za nówkę-sztukę w salonie z bogatym wyposażeniem, turbodieslem o mocy ok. 200 KM trzeba było zapłacić ok. 200 tys. zł (a dziś jest jeszcze drożej). Po 6-8-latach ceny takich aut oscylują w granicach 65-90 tys. zł. Nadal nie są to małe pieniądze (niestety, SUV-y i crossovery świetnie trzymają wartość), ale bez wątpienia auta w tej cenie są w zasięgu ręki większej liczby potencjalnych nabywców. Czy warto się nimi interesować. A jeśli tak, to które modele są warte zainteresowania?

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

SUV z dieslem - który najlepszy

Wybraliśmy pięć propozycji. Na celownik wzięliśmy auta 6-8-letnie i raczej z dieslem pod maską, a jeśli nie było silnika na olej napędowy w ofercie, to na pierwszy ogień szedł napęd hybrydowy. Tak było w przypadku Lexusa NX-a. Zresztą, Toyota swego czasu reklamowała hybrydy – że to świetna alternatywa dla diesla. Jednych to przekonywało, innych nie, ale czas pokazał, że hybrydy japońskiego producenta okazały się dopracowane i trwałością przewyższają nowoczesne, wysilone turbodiesle.

Ranking SUV-ów. Którego SUV-a kupić

Zresztą, potwierdzają to pozostali nasi bohaterowie. Szczególnie 2-litrówka (N47) pracująca pod maską BMW X3 wsławiła się wieloma poważnymi problemami (często drogimi w usunięciu). Bazowe diesle Audi Q5 (2.0 TDI), Mercedes GLK (2.1 CDI) i Volvo XC60 (2.0) też do idealnych nie należą, ale przynajmniej w przypadku Q5 i GLK regularnie serwisowane i z rozsądnym przebiegiem nie będą psuły się przesadnie często. Ważne: w przypadku całej czwórki lepiej prezentują większe turbodiesle – 2.4 R5 (XC60), R6 (X3) i 3.0 V6 (Audi i Mercedes).

Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji