- pomiędzy rurą wydechową a katalizatorem stwierdziliśmy początki nieszczelnościna powierzchni tłumika środkowego zauważyliśmy zaawansowane ślady rdzyw komorze silnika (na obudowach wielu podzespołów) widać osady z soli drogowej. Zwłaszcza na mocno skorodowanym przyłączu kabla rozrusznika oraz osłonach przewodów przy skrzynce bezpiecznikówobudowa sterownika silnika też nie była wolna od zabrudzeńw układzie elektrycznym również znaleźliśmy miejsca, które w przyszłości mogą być źródłem kłopotów.
Skoda musi nad nimi jeszcze trochę popracować. Nie mamy zastrzeżeń do silnika oraz skrzyni biegów. Małe pocenie się w obrębie uszczelki głowicy cylindrów jest nieszkodliwe. Pomiary tłoków, a także cylindrów ujawniają tylko minimalne ich zużycie. Za to w oczy rzucają się wyraźne pozostałości nagaru na zaworach dolotowych, a do tego na powierzchni gładzi cylindrycznych widać delikatne rysy spowodowane "ciągnięciem" nagaru. Przy użyciu endoskopu odkryliśmy uszkodzenia monolitu w katalizatorze. Nie ma to jednak wpływu na jego funkcjonowanie. Zabezpieczenie antykorozyjne bez zastrzeżeń.Tak mówi Skoda 1. Odnośnie nagaru, który pozostawił delikatne rowki w cylindrach.
- W Niemczech takie problemy nie są nam znane. Spotkaliśmy się z nimi w krajach Europy Wschodniej, gdzie często stosowane jest zanieczyszczone paliwo.
2. Odnośnie korozji tłumika środkowego.
- Po przejechaniu 100 tys. km korozja ma prawo wystąpić.
3. Odnośnie poluzowanej nakrętki zabezpieczającej amortyzator klapy bagażnika.
- Znamy takie przypadki. Od stycznia 2006 r. zoptymalizowaliśmy urządzenie odpowiedzialne za prawidłowe dokręcenie (kontrolujemy też moment dokręcania), dzięki czemu problem ten już nie występuje.
4. Odnośnie usterek w czytniku CD.
- Zdaniem firmy Blaupunkt chodzi jedynie o odkładanie się kurzu, który można usunąć za pomocą czyszczącej płyty CD.
5. Odnośnie trzasków dochodzących z okolic fotela kierowcy.
- Za hałas odpowiada mechanizm składania oparcia siedzenia. Rozwiązanie problemu jest bardzo proste, wystarczy nanieść odpowiedni smar na obrotowe elementy mechanizmu i niedogodności ustaną. Od lutego 2006 r. dostawcy zwracają większą uwagę na smarowanie współpracujących elementów.
6. Odnośnie awarii tempomatu.
- Problem ten jest nam znany. Od maja 2007 r. połączenia (styki) są przelutowywane i zgodnie z naszą wiedzą opisane usterki już nie występują.
Podsumowanie Nawet jeśli nie do końca zadowoleni byliśmy z wyboru silnika, Skoda Octavia Combi znakomicie sprawdziła się w naszym teście. Oprócz kilku drobnostek samochód z Czech nie miał usterek, przekonywał funkcjonalnością oraz zachowaniem w czasie jazdy. Dodajmy, że silnik 1.6 FSI, który mógłby mieć o kilka koni więcej, nigdy nie zawiódł. W końcowym rozrachunku Octavia uplasowała się na bardzo wysokim, 3. miejscu naszej listy rankingowej daleko z przodu przed niektórymi, bardziej renomowanymi producentami.