Auto Świat Używane Tanie, klasyczne i daje dużo frajdy – prześwietlamy BMW 5 E34

Tanie, klasyczne i daje dużo frajdy – prześwietlamy BMW 5 E34

Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz

BMW E34 to jeden z najtańszych youngtimerów tej marki. Auto miewa swoje kaprysy. Na szczęście ich usunięcie nie jest aż tak trudne i aż tak kosztowne, jak w wielu podobnych modelach z tego samego okresu produkcji. Na co zwrócić uwagę przed zakupem tego wiekowego, ale wiąż a może znowu atrakcyjnego BMW.

BMW serii 5 (E34)BMW / Auto Świat
  • BMW 5 E34 wciąż jest autem, który da się poruszać na co dzień
  • jeśli kupicie auto nieskorodowane, nie powinniście mieć z nim dużych problemów
  • ogromną zaletą modelu jest wciąż dobra dostępność części zamiennych
  • ceny BMW 5 E34 w serwisach ogłoszeniowych startują już od kilkunastu tysięcy złotych

O opinię na temat BMW serii 5 (E34) poprosiliśmy Bartka Tymińskiego z warsztatu Fancymotorsport z Michałowic pod Warszawą, który nie tylko naprawia ten model, ale też go użytkuje. Usłyszeliśmy, że ogólnie E34 nie jest złym samochodem, ale jak każde wiekowe BMW ma swoje słabe strony. Większość z nich pokrywa się z innymi starymi modelami BMW, ale jest też kilka specyficznych dla E34 – o wszystkich możecie przeczytać poniżej.

Prześwietlamy BMW E34 – korozja!

BMW serii 5 E34
BMW serii 5 E34Adam Włodarz / Auto Świat

Jak przystało na wiekowe auto (najmłodsze egzemplarze w 2023 roku kończą 27 lat), największym problemem BMW jest rdza. Zwykle atakuje ona progi (gniją w zasadzie całe), dolną część drzwi (w autach przed liftingiem zastosowano tam uszczelki, w tych po nim listwy; ale woda gromadzi się i pod jednymi i pod drugimi), tylną klapę (przede wszystkim w rzadszej wersji Touring; ale w sedanie również) oraz doły przednich błotników.