Logo
Volkswagen Passat B8 - mamy zdjęcia nowego modelu!

Volkswagen Passat B8 - mamy zdjęcia nowego modelu!

Nowy Passat nadchodzi! Podczas oficjalnej premiery statycznej tego modelu mogliśmy sprawdzić, co oferuje najnowsza generacja tego popularnego modelu.

Volkswagen Passat B8 2014
Zobacz galerię (27)
Onet
Volkswagen Passat B8 2014

Na rynku niemieckim nowy Passat w wersji sedan został wyceniony na 25,8 tys. euro, a wersja kombi na 26,9 tys. euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane, oficjalnie zostaną podane w sierpniu. Według pierwszych informacji będą one porównywalne z rynkiem niemieckim, ale modele przeznaczone dla polskiego klienta mają być lepiej wyposażone.

Samochód będzie oferowany z dziesięcioma różnymi wersjami silnikowymi wyposażonymi w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Najsłabszy będzie miał 120 KM, najmocniejszy 280 KM. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek – seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Po raz pierwszy w historii Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) i będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd, nie emitując szkodliwych substancji. Z mocą systemową 155 kW / 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena.

Niezwykle interesujący pod względem techniki jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena: nowy 2,0-litrowy silnik bi-turbo o mocy 176 kW / 240 KM, zużywający zaledwie 5,3 l/100 km. Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant – 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat 240 KM będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i 7-biegową DSG.

Volkswagen będzie oferował nowego Passata, podobnie jak poprzednika, w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.

Nowy Passat jest lżejszy od swojego poprzednika  o 85 kilogramów, a inżynierom udało się ograniczyć emisję CO2 o 20 procent. W ofercie znalazły się również dopracowane systemy wspomagające kierowcę. Rozbudowany „asystent pasa ruchu” pozwoli na niemal autonomiczną jazdę w korku, dodatkowo kierowca będzie mógł wybrać, przy której krawędzi jezdni samochód ma się poruszać. Front Assist rozpoznaje pieszych i nagle pojawiające się obiekty przed pojazdem, a Emergency Assist zadba o kondycję kierowcy i w przypadku, gdy rozpozna, że ten zasypia spróbuje go obudzić. Ostatecznie awaryjnie zatrzyma samochód. Nowy Volkswagen został także wyposażony w asystenta umożliwiającego parkowanie z przyczepą.