Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo XC90

Volvo XC90

Volvo XC90

Volvo XC90 to największy dostępny w gamie modelowej szwedzkiej marki SUV i jednocześnie pierwszy tego typu samochód zaprojektowany przez to przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Auto pojawiło się na rynku w 2002 roku i bazowało na prototypie ACC (Adventure Concept Car).

Wbrew pozorom, Szwedzi doskonale poradzili sobie z zadaniem i auto szybko zdobyło dużą popularność, szczególnie w USA. Tam też zdobyło tytuł North American Car of the Year 2003. Za bazę posłużyła łyta podłogowa P2x, z której skorzystały m.in. S80 czy V70. Mimo imponujących rozmiarów, auto nie wykazuje zdolności terenowych, choć na żwirowej drodze poradzi sobie zdecydowanie lepiej niż przeciętny kompakt. Mimo wcześniej wspomnianych wymiarów, XC90 prezentuje się zarówno zgrabnie, dynamicznie jak i elegancko.

Wnętrze nie „kipi” luksusem, ale zaprojektowano je aby w bardzo dobrych warunkach przewozić pasażerów, których Volvo może zabrać na swój pokład 5 lub 7. Pojemność bagażnika (uzależniona od ilości pasażerów) waha się od 249 do 530 litrów. Już w podstawowym wyposażeniu można było spotkać takie „rarytasy” jak czujniki cofania, skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację czy elektrycznie sterowany fotel z pamięcią ustawienia. Auto przeszło kilka niewielkich liftingów – w 2004, 2006 oraz 2012 roku.

Najmniejszym dostępnym benzyniakiem była 2,5-litrowa jednostka 5-cylindrowa z turbosprężarką generująca 210 KM. Większy, 6-cylindrowy silnik mógł mieć pojemność 2.9 oraz 3.2 litra i rozwijać kolejno 272 oraz 243 KM. Największy silnik, 4,4-litrowe V8 dysponowało mocą 315 KM, jednak wraz z dobrymi osiągami w parze szło bardzo wysokie spalanie. Z silników wysokoprężnych, dostępny był tylko 2,4-litrowy turbodiesel R5 o mocy 163 lub 185 (a później 200) KM. Moc była przekazywana na przednie lub wszystkie koła za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni ręcznej lub 4-, 5- lub 6-stopniowego automatu.

Mimo iż w 2014 roku zakończono produkcję tej odsłony, to w Chinach auto wciąż jest montowane pod nazwą XC Classic i występuje tylko z 2,5-litrowym 22-konnym benzyniakiem.

Po bardzo długiej (bo aż 12-letniej) obecności pierwszej generacji XC90, w 2014 przyszedł czas na drugą odsłonę. Co ciekawe, producenci iż z jego poprzednikiem, „nie łączy go ani jedna śrubka”. Oprócz tego, ci sami chwalili się, iż auto zostało w całości zaprojektowane i wyprodukowane w Szwecji, co wykorzystano oczywiście do celów marketingowych. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej SPA, która dzięki swojej „elastyczności” przystosowywania ma służyć do produkcji innych modeli Volvo.

Z zewnątrz auto wyraźnie różni się od poprzednika. Jest bardziej potężne, eleganckie i luksusowe. Wnętrze rozpieszcza przestronnością, a wykończenie i jakość użytych do tego materiałów robią wrażenie. XC90 może ze sobą zabrać 5 lub 7 pasażerów (w najwyższej wersji Excellence przewidziano jedynie 4 miejsca).

Do napędu posłużyła nowa rodzina 2-litrowych, 4-cylindrowych silników zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych, W pierwszy przypadku jednostka dostępna jest w wariancie 254- oraz 320-konnym, a w drugim – 190- oraz 235-konnym (początkowo 225 KM). Oprócz tego auto można zamówić w wersji hybrydowej Plug-in. Wtedy otrzymujemy 320-konny silnik benzynowy który odpowiada za napęd przedniej osi, oraz 87-konny silnik elektryczny które zadaniem jest napędzanie kół tylnych. Łączna moc układu wynosi 407 KM. Moment obrotowy, w zależności od wersji silnikowej, trafia na przednią lub obie osie, a jedyną dostępna przekładnią, jest 8-biegowy automat.

Głównymi rywalami Volvo XC90 są m.in. Range Rover, Audi Q7 oraz Mercedes-Benz GLS.

Volvo XC90 - generacje

Volvo XC90 I (2002&nbsp-&nbsp2014)

Volvo XC90 I (2002 - 2014)

Volvo XC90 II (2015&nbsp-&nbsp)

Volvo XC90 II (2015 - )

Volvo XC90 - powiązane artykuły

Volvo XC90 T8 Recharge AWD – szlifowanie formuły T8

Volvo XC90 T8 Recharge AWD – szlifowanie formuły T8

Volvo ponownie pochyliło się nad topową hybrydą plug-in w XC90, przy okazji też lekko wyretuszowało wygląd. Czy mocniejszy silnik elektryczny, pojemniejsza bateria i inne modyfikacje uczyniły ten napęd wyraźnie lepszym niż dotychczas? Sprawdziliśmy to w teście Volvo XC90 T8 Recharge

Hybrydy PHEV Volvo z większymi akumulatorami i lepszymi osiągami

Hybrydy PHEV Volvo z większymi akumulatorami i lepszymi osiągami

Volvo wprowadziło techniczne zmiany w swoich hybrydach ładowanych z gniazdka (PHEV). Wszystkie modele PHEV serii 60 i 90 wyposażane są teraz w akumulatory o zwiększonej o 60 proc. pojemności użytecznej, a także dużo mocniejsze silniki elektryczne. Wprowadzone zmiany pozwoliły poprawić osiągi, zwiększyć zasięg podczas jazdy w trybie elektrycznym oraz obniżyć zużycie paliwa.

Ryzykowne samochody za 30 tys. zł

Ryzykowne samochody za 30 tys. zł

Rynek aut za ok. 30 tys. zł jest przeogromny, ale niestety, zdarzają się na nim modele, które mogą stanowić potencjalne ryzyko. Znajdziecie wśród nich zarówno popularne auta rodzinne, jak i prestiżowe duże SUV-y.

Volvo XC60 i XC90 - kolejny raz objęte akcją serwisową

Volvo XC60 i XC90 - kolejny raz objęte akcją serwisową

Volvo powiadomiło UOKiK, że w SUV-ach XC60 i XC90 z roku modelowego 2020 wyposażonych w silnik Diesla istnieje ryzyko awarii turbosprężarki. To już kolejna w tym roku akcja przywoławcza Volvo XC60 i XC90.

Volvo XC90 B5 – ekologiczny diesel

Volvo XC90 B5 – ekologiczny diesel

Hybrydy najczęściej występują z benzyniakami, lecz zdarza się także, że silnik elektryczny wspomaga diesla. Jak takie połączenie spisuje się w dużym i luksusowym Volvo XC90, który potrafi zabrać na pokład nawet 7 osób?

Czy wiesz, ile w salonie kosztują te samochody?

Czy wiesz, ile w salonie kosztują te samochody?

Tanie samochody już były. Zwykle zmiana rocznika modelowego wiąże się ze zmianą cen. A te niestety zwykle rosną w górę. Otwartą kwestią pozostaje jednak to, czy zdajemy sobie sprawę z tego, ile trzeba zapłacić za najpopularniejsze modele, a także za samochody dostępne tylko dla nielicznych. Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie!

Volvo w Polsce: prąd, Android, SUV coupe i niska rata

Volvo w Polsce: prąd, Android, SUV coupe i niska rata

W dobie mody na ogłaszanie nowych strategii, wieloletnich planów i snucia wizji Volvo nie może być wyjątkiem i zdradza co nas czeka w najbliższych latach. Wbrew pozorom plany szwedzkiej marki powinny zainteresować nie tylko najbardziej zdeklarowanych miłośników oklejających swoje auta charakterystycznymi żółtymi nalepkami ze skaczącym łosiem.

Niemiecki tuner zdejmuje ogranicznik do 180 km/h w Volvo

Niemiecki tuner zdejmuje ogranicznik do 180 km/h w Volvo

Samochody Volvo z rocznika modelowego 2021 mają wprowadzany kaganiec w postaci ogranicznika prędkości do 180 km/h. Jak można się było spodziewać znajdą się chętni na zdjęcie takiego ograniczenia. Niemiecka firma tuningowa Heico Sportiv już proponuje taką operację do niektórych modeli szwedzkiej marki.

Pojemne i trwałe auta - dobre nie tylko na wakacje

Pojemne i trwałe auta - dobre nie tylko na wakacje

Co lepsze: samodzielny wyjazd czy zorganizowane wczasy? Nie odpowiemy na to pytanie, ale jeśli zdecydujecie się na pierwszy wariant, z pewnością będziecie potrzebować trwałego i pakownego auta. Pokazujemy ciekawe propozycje za 10, 20, 30 i 50 tys. zł.

Bezpieczny przegląd auta w czasach pandemii

Bezpieczny przegląd auta w czasach pandemii

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Prawdopodobnie większość z nas pojedzie na wakacje własnym środkiem transportu. Jeśli rodzina składa się z więcej niż pięciu osób lub zechcemy zabrać na wypoczynek seniorów, to potrzebny będzie samochód z dodatkowym, trzecim rzędem siedzeń. Sprawdziliśmy polski rynek nowych, 7-miejscowych pojazdów.

Kilkanaście tysięcy Volvo do naprawy w Polsce

Kilkanaście tysięcy Volvo do naprawy w Polsce

Volvo rusza z globalną akcją naprawczą. Na całym świecie do naprawy jest ponad 730 tys. egzemplarzy popularnych modeli, w których układ awaryjnego hamowania może nie zareagować. W Polsce akcją objęto w sumie ponad 13 tys. sztuk Volvo XC40, XC60, XC90, S90 oraz V90.

Układ awaryjnego hamowania w Volvo może nie zareagować! Wkrótce akcja naprawcza

Układ awaryjnego hamowania w Volvo może nie zareagować! Wkrótce akcja naprawcza

Ponad 730 tys. samochodów Volvo do naprawy - wszystko z powodu usterki układu automatycznego awaryjnego hamowania. Akcją objęte będą różne popularne modele marki: XC40, XC60, XC90 oraz S90 i V90. Kampania serwisowa obejmie także auta sprzedane w Polsce

Materiał reklamowy na zlecenie marki Volvo
Volvo Recharge – hybrydy XXI wieku

Volvo Recharge – hybrydy XXI wieku

Od lat Volvo słynie z tego, że projektuje auta tak aby chronić ludzi. Nie bez powodu auta tej marki są postrzegane jako te najbezpieczniejsze. Tak jest od lat. Jednak wraz ze zmianą czasów, w których żyjemy i priorytetów nie tylko naszych, ale również tych producentów samochodów. Volvo szybko doszło do wniosku, że dodatkową wartością z której szwedzka marka powinna być słynna i z nią kojarzona jest takie projektowanie aut, aby chroniły one również naszą planetę.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Volvo
Volvo XC90 T8 - odkrywamy tajemnice hybryd plug-in

Volvo XC90 T8 - odkrywamy tajemnice hybryd plug-in

Materiał reklamowy na zlecenie marki Volvo
Volvo XC90 – która hybryda będzie lepszym wyborem

Volvo XC90 – która hybryda będzie lepszym wyborem

Moment debiutu obecnej generacji Volvo XC90 dla wielu był szokiem. Nie dlatego, że Szwedzi pokazali zjawiskowego SUV-a, ale głównie z powodu silników – a właściwie braku jednostek napędowych o pojemności większej niż 2-litry. Minęło jednak kilka lat i okazało się, że to był plan. Plan, który ma zbliżyć nas do czystej motoryzacji.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Volvo
Volvo XC90 T8 - czy hybryda plug-in to dobry pomysł?

Volvo XC90 T8 - czy hybryda plug-in to dobry pomysł?

Volvo od kilku lat przygotowuje nas do rewolucji, która dzieje się tu i teraz. Już to wiemy, ale jeszcze kilka lat temu wszyscy dziwili się, że maksymalna pojemność silnika w największym luksusowym SUV-ie tej marki - czyli Volvo XC90 to 2 litry. Tak dobrze widzicie dwa litry. Czy to coś zmienia? Teraz już nic, co prawda na rynku spotkamy jeszcze pojedyncze modele z silnikami o większej pojemności - ale to już wymierający gatunek. Powód jest jeden, producenci samochodów muszą pokazać, że zależy im na tym aby ich auta emitowały do atmosfery jak najmniej szkodliwych substancji.

Volvo XC90 T8 nowym samochodem ekipy Onet Rano

Volvo XC90 T8 nowym samochodem ekipy Onet Rano

Od stycznia Onet Rano nawiązuje współpracę z Volvo Car Poland, a program będzie realizowany z Volvo XC90 T8. Po co do miasta tak mocne auto? Ten model Volvo to hybryda plug-in, czyli taka która w ruchu miejskim może być napędzana wyłącznie silnikiem elektrycznym.

Ryzyko pożaru w Volvo serii 40, 60, 70, 80 i 90 - akcja serwisowa

Ryzyko pożaru w Volvo serii 40, 60, 70, 80 i 90 - akcja serwisowa

Volvo silnikami Diesla z lat 2014-2017 są wzywane do kontroli w autoryzowanych stacjach obsługi. Producent ostrzega o możliwym ryzyku pożaru w komorze silnika.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Volvo
Auta bez ściemy - Volvo XC90 B5

Auta bez ściemy - Volvo XC90 B5

Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test