Abarth 695 Record (Genewa 2013)

Samochody należące do programu Abarth 'fuoriserie' (czyli "poza serią") pozwalają wyróżnić się na drodze. Montowane w polskiej fabryce Fiat Auto Poland samochody są napędzane silnikiem 1.4 Turbo T-Jet 16v wzmocniony do 180 KM, połączonym ze skrzynią biegów 'Abarth Competizione'. W samochodzie 'fuoriserie' zamontowane zostały opony na obręczach ze stopów lekkich, o rozmiarze 17''. Poza tym zmodyfikowane zostały zawieszenia i układ hamulcowy: tarcze hamulcowe wentylowane (średnica 305 mm) z czterotłoczkowymi zaciskami, sygnowane logo Brembo, i specjalne amortyzatory  Koni, wykonane w technologii FSD gwarantujące wysokie osiągi w pełnym bezpieczeństwie. Nie mogło zabraknąć układu wydechowego typu "dual mode" ze zmiennym przeciwciśnieniem, podkreślającym osiągi i dźwięk silnika powyżej 3 000 obrotów/min. Abarth 695 'Record'Ta personalizacja zainspirowana jest odnoszącymi sukcesy samochodami, które tworzyły historię wyścigów Abarth, wśród których znajduje się Abarth 750 Record Bertone. Wyprodukowany  w roku 1956, po wielu latach badań w zakresie aerodynamiki, samochód ten na torze wyścigowym  Autodromo w Monzie dziesięciokrotnie pobił światowe rekordy, w tym rekord '72 godzin', pokonując 10 125,26 km. W wystroju wnętrza widać przywiązanie wagi do szczegółów i sportowy charakter, dzięki fotelom  'Abarth Corse by Sabelt' z czarnej skóry z wstawkami z Alcantary i przeszyciami w kolorze czerwonym oraz elementów foteli z błyszczącego włókna węglowego. Materiał ten został zastosowany również  w innych wykończeniach wnętrza takich, jak deska rozdzielcza, ramka dźwigni skrzyni biegów i listwy progowe. Wykończenia w kolorze czerwonym charakteryzują także półkę tylną i zagłówki. Zestaw pedałów i podnóżek wykonane są z aluminium, by podkreślić wyścigowego ducha tego samochodu. Znaczek 695 'fuoriserie' znajdujący się na fotelach, kierownicy i listwach progowych dodatkowo personalizuje ten samochód.

Katalog Samochodów Auto Świat