Jeśli chodzi o kłopot z układem wspomagającym pompę hamowania, to w Peugeocie dotyczy on modeli 308, 2008 i 3008. Jak się okazuje, zużycie paska rozrządu może spowodować uszkodzenie elementów układu wspomagania hamowania i w konsekwencji doprowadzić do wystąpienia ryzyka ograniczenia lub utraty tego wspomagania, co zwiększa ryzyko wypadku. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęto łącznie 2 583 pojazdy, jednak w komunikacie UOKiK-u nie podano ani okresu produkcji, z którego pochodzą, ani wersji silnikowych. Być może chodzi o wersję 1.2 PureTech, jednak nie ma – chwilowo – żadnych szczegółowych informacji na ten temat.

Ten sam problem występuje też w Citroenie/DS i również dotyczy trzech modeli: C4, C4 Picasso i DS4. W tym wypadku kampanią naprawczą objętych zostało 1099 egzemplarzy.

Kolejny duży problem dotyczy filtrów cząstek stałych w silnikach Diesla – w Peugeocie chodzi o modele: 308, 3008, 5008, Expert i Traveller (łącznie – 368 szt.) Zamontowano w nich niesprawny filtr cząstek stałych, w następstwie czego może dochodzić do emisji cząstek w ilościach przekraczających dopuszczone normy, co stwarza zagrożenie dla środowiska. Klienci będą wzywani do serwisu w celu wymiany filtra. Jeśli chodzi o Citroena, to usterka dotyczy modeli: C4 Spacetourer, Jumpy Spacetourer oraz DS7 Crossback. Łącznie 46 szt.

Właściciele wadliwych pojazdów będą informowani o konieczności zgłoszenia się do serwisu. O tym czy dany model kwalifikuje się do naprawy, można przekonać się m.in. wpisując numer VIN na oficjalnej stronie importera, można też skontaktować się bezpośrednio z Citroen/DS lub Peugeot Polska lub z autoryzowanym serwisem którejś z marek.