• Bardzo dobre wyniki finansowe Stellantis w pierwszym półroczu 2021 r. po połączeniu PSA z FCA – największe zyski na rynku północnoamerykańskim
  • Zapowiedź inwestycji, szczególnie dużych w rozwój elektromobilności, co jest wiodącą strategią koncernu
  • Spodziewane nowe modele włoskich marek Stellantis, oficjalnie ogłoszono następcę Fiata Punto i kompaktowego SUV-a Maserati
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Po konferencji prasowej podsumowującej pierwsze półrocze powstał długi dokument, w którym z gąszczu liczb, wykresów i tabel wyłowić można plany i wytyczne, określające przyszłość Stellantisa – giganta skupiającego obecnie 15 samochodowych marek. Szef wszystkich szefów koncernu Carlos Tavares ogłosił znakomite, lepsze niż oczekiwano globalne wyniki finansowe i zapowiedział inwestycje we wszystkie marki, co znaczy, że możemy się w końcu spodziewać nowych modeli takich brandów, jak Alfa Romeo i Fiat.

Stellantis mocno akcentuje swoją strategię elektromobilności. Nic dziwnego, koncern zamierza zainwestować w samochody elektryczne do połowy dekady 30 mld euro. Do końca obecnego roku europejska oferta lekkich pojazdów użytkowych Fiat Professional zostanie zelektryfikowana. W ciągu najbliższych 24 miesięcy zaprezentowanych zostanie 11 nowych samochodów w pełni elektrycznych i 10 hybrydowych plug-in. Alfa Romeo, DS i Lancia, czyli europejskie marki premium w portfolio Stellantis w najbliższych latach przejdą szczególnie intensywną elektryfikację.

Plany elektryfikacji samochodów marek Stellantis Foto: Stellantis
Plany elektryfikacji samochodów marek Stellantis

Alfa Romeo ma stać się do 2027 r. w Europie, Ameryce Północnej i Chinach marką w 100 proc. elektryczną. DS Automobiles będzie wprowadzać na rynek wyłącznie samochody elektryczne od 2024 r., co nie oznacza jednak, że istniejące samochody napędzane silnikami spalinowymi zostaną wycofane. Lancia (we Włoszech Ypsilon jest liderem segmentu B) ma być od 2024 r. oferować wyłącznie hybrydy plug-in i auta elektryczne.

Alfa Romeo ma obecnie w ofercie tylko dwa modele – Giulię i Stelvio. Z niecierpliwością wyglądamy mniejszego od Stelvio SUV-a Tonale, który zaanonsowany został już dobrze ponad dwa lata temu, ale do dziś nie doczekał się seryjnej wersji. Wieść niesie, że producent pracuje nad jeszcze mniejszym SUV-em Alfy pod nazwą Brennero (znów alpejska przełęcz!), której produkcja trafi być może do polskiej fabryki w Tychach. Tymczasem już jesienią zadebiutuje Maserati Grecale, SUV luksusowej marki Stellantis plasujący się poniżej Levante.

Przy okazji dobre wieści dla bliskiego polskiemu sercu Fiata, będącego core'ową marką w koncernie Stellantis. W 2023 r. spodziewany jest powrót marki do segmentu B, co oznacza debiut spadkobiercy Punto.