Audi e-tron Sportback concept napędzane jest trzema silnikami elektrycznymi – jeden umiejscowiony jest na przedniej osi, dwa na tylnej. Napędzane są 4 koła. Łączna moc siników elektrycznych wynosi 435 KM, co pozwala na ogromną dynamikę – przyspieszanie do „setki" zajmuje elektrycznemu Audi zaledwie 4.5 sekundy.
E-tron Sportback concept ma duży – jak na auto w pełni elektryczne – zasięg. Chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy pozwala na jednym ładowaniu pokonać dystans do 500 km. Akumulator usytuowany jest centralnie między osiami pojazdu, pod przedziałem pasażerskim – zapewnia to niski punkt ciężkości i równomierny rozkład masy auta (52 proc. na przód i 48 proc. na tył).
Wewnątrz elektryczne Audi ma duże dotykowe wyświetlacze umieszczone na konsoli środkowej. W drzwiach są ekrany wyświetlające obraz z zewnętrznych kamer (concept Audi nie ma bocznych lusterek).
Audi nie bez powodu prezentuje swoje drugie elektryczne auto na rynku chińskim (pierwszym jest e-tron, którego seryjna produkcja zapowiadana jest na rok 2018). Chiny to obecnie najważniejszy i największy rynek aut z napędem elektrycznym. Dość powiedzieć, że w Chinach dostępnych jest już 150 tys. punktów ładowania, a w najbliższym czasie przybędzie kolejne 100 tys. Audi chce w najbliższych 5 latach oferować na rynku chińskim 5 modeli z napędem elektrycznym typu e-tron o zasięgu ponad 500 km.
W galerii prezentujemy pierwsze zdjęcia elektrycznego Audi oraz jego dane techniczne.
Galeria zdjęć
Audi e-tron Sportback concept – przód z chłodnicą typową dla innych modeli Audi. Światła LED-owe
Audi e-tron Sportback concept – sylwetka auta nawiązuje do coupe
Audi e-tron Sportback concept – długość 4,90 m, szerokość 1,98 m, wysokość 1,53 m. Rozstaw osi 2,39 m. Koła 23-calowe
Audi e-tron Sportback concept – z zewnątrz elektryczne Audi przypomina model A7
Audi e-tron Sportback concept – szklany dach
Audi e-tron Sportback concept – górne światła do jazdy dziennej, niżej – drogowe
Audi e-tron Sportback concept – moc 435 KM, przyspieszenie do „setki" 4,5 sekundy
Audi e-tron Sportback concept – moc 435 KM, przyspieszenie do „setki" 4,5 sekundy
Audi e-tron Sportback concept – dwa ekrany na paneluśrodkowymi desce rozdzielczej
Audi e-tron Sportback concept – kokpit
Audi e-tron Sportback concept – kokpit
Audi e-tron Sportback concept – kokpit – 4 pojedyncze fotele
Audi e-tron Sportback concept – kokpit – ekran na panelu środkowym