Na nowo otwartym odcinku autostrady A1 w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego na razie pojedziemy trzema (z czterech) pasami. Dwoma z nich ruch odbywać się będzie w kierunku Częstochowy, jednym w kierunku Łodzi. Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie prawie do końca roku, kiedy udostępniony zostanie kolejny pas ruchu. Wtedy kierowcy będą mieli do dyspozycji cztery pasy, po dwa w każdym kierunku. Taka sama organizacja ruchu zostanie wprowadzana na łódzkim odcinku A1 od węzła Tuszyn do Piotrków Trybunalski Południe.

Łącznie kierowcy mają już do dyspozycji ponad 41 km nowej jezdni z 81 km jakie są aktualnie budowane na tym szlaku. Kolejne 24 km są już bliskie ukończenia. GDDKiA zapowiada, że najszybciej z planowanych fragmentów, pojedziemy też 7,5-kilometrowym odcinkiem drogi z Piotrkowa Trybunalskiego Południe do Kamieńska.

A1- stan zaawansowania budowy Foto: GDDKiA
A1- stan zaawansowania budowy

Nawierzchnia jest już tam ułożona, ale ze względu na czas konieczny dla „dojrzewania” betonu i prace m.in. przy obiektach inżynierskich, na obecną chwilę nie można z niej jeszcze korzystać. Jeszcze w tym orku powinniśmy pojechać także 16-kilometrowym odcinkiem Kamieńsk – Radomsko.

Autostrada A1 - nowe gotowe odcinki

  • ok. 14 z ok. 15,8 km odcinka Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe,
  • ok. 10 z ok. 16,8 km odcinka Kamieńsk - Radomsko,
  • ok. 7 km odcinka Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego,
  • ponad 10 km z 17-kilometrowego odcinka granica woj. łódzkiego i śląskiego - Częstochowa Północ (od granicy obu województw do Grabowej w woj. śląskim).

Autostrada A1 - co się dzieje na budowie?

Zaawansowanie prac na budowie odcinka A1 pomiędzy granicą woj. łódzkiego i śląskiego a węzłem Częstochowa Północ przekroczyło 60 proc. Październik i listopad upłynął głównie na wyposażaniu nowej jezdni w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego - montażu barier ochronnych, betonowaniu głowic pali, montażu podwalin i słupów ekranów akustycznych oraz wykonywaniu oznakowania jezdni tak, aby jak najdłuższy odcinek nowej jezdni udostępnić do ruchu. Prowadzono także roboty asfaltowe na łącznicach węzła Mykanów. Po przełożeniu ruchu na nową jezdnię przyszłej autostrady, na istniejącej jezdni DK1 w kierunku Katowic, rozpoczęto roboty rozbiórkowe.