Do zaskakujących informacji na temat finansowania poszerzenia autostrady A2 dotarł serwis money.pl. Doniesienia o braku środków na budowę są tym bardziej zaskakujące, bowiem jeszcze kilka tygodni temu GDDKiA chwaliła się, że trwają już przygotowania do konsultacji nad planem projektu (same konsultacje zaś mają ruszyć w lutym), a wykonawca zostanie wyłoniony jeszcze w 2022 r. Brak zapewnionego finansowania zaskakuje także z innego powodu. Nie jest tajemnicą, że rząd inwestycję tę traktuje priorytetowo ze względów strategicznych. Wspomniany odcinek autostrady A2 ma połączyć Warszawę i Łódź ze sztandarową inwestycją aktualnej władzy, czyli Centralnym Portem Komunikacyjnym.

Autostrada A2 Warszawa - Łódź Foto: GDDKiA
Autostrada A2 Warszawa - Łódź

Przypomnijmy, docelowo Autostrada A2 od węzła Konotopa do węzła Pruszków ma mieć dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast odcinek do węzła Łódź Północ dwie jezdnie po trzy pasy ruchu w każdą stronę. Przebudowane ma być 89 km autostrady. W tym celu zostanie wykorzystany szeroki pas dzielący jej obie jezdnie.