W marcu br. o budowanym fragmencie drogi ekspresowej S3 Dargobądz — Troszyn zrobiło się głośno, ponieważ wykonawcy inwestycji zapowiedzieli przerwanie prac. Po krótkim czasie konsorcja, których liderem jest firma Polbud Pomorze, zapowiedziały wznowienie prac przy budowie drogi, czego efektem jest ukończenie jednego z najbardziej spektakularnych zadań, którym było nasunięcie przęsła łukowego mostu w Wolinie.
Drogowcy nasunęli przęsło mostu. To była spektakularna operacja
Przęsło, które miało zostać nasunięte na drugi brzeg nad cieśniną Dziwną, zostało w całości zmontowane na lądzie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekazała, że masa gotowej stalowej konstrukcji sięga 1 tys. ton, a operacja nasuwania wymagała pogłębienia dna. Przęsło od strony zachodniej zostało oparte na barkach o regulowanym zanurzeniu, natomiast koniec znajdujący się po stronie wschodniej spoczywał na specjalnych wózkach transportowych.
GDDKiA podkreśliła, że szczególnej uwagi wymagało nasuwanie ostatnich metrów przęsła. Początkowo konstrukcja spoczęła na tymczasowych podparciach, a opuszczenie jej na docelowe podpory zajęło kilkanaście kolejnych dni. Nasunięcie przęsła nie oznacza końca prac, bo dopiero teraz można będzie wykonać płytę, na której znajdzie się północna jezdnia drogi ekspresowej S3. Serwis wyborcza.pl precyzuje, że nowo powstałe łukowe przęsło jest bliźniaczą konstrukcją do tej, która służy kierowcom od grudnia 2003 r., również ważącej ok. 1 tys. ton i długiej na 170 m oraz wysokiej na 25 m.
Fragment Dargobądz — Troszyn jest częścią drogi ekspresowej S3 Świnoujście — Troszyn, która jest niezbędna do ukończenia całej trasy S3 od Bałtyku do granicy z Czechami. Zgodnie z terminami kontraktowymi aktualnymi na początku marca wykonawca inwestycji miał zakończyć budowę drogi S3 od Dargobądza do Troszyna 18 maja 2024 r., ale w marcu br. wykonawca złożył roszczenia terminowe. Umowa na budowę tego fragmentu została podpisana 28 sierpnia 2021 r., a jej wartość określono wtedy na 679,35 mln zł.