Okazją do pokazania drugiego już seryjnego Hyundaia wykorzystującego do napędu ogniwa wodorowe były targi elektroniki użytkowej CES (Consumer Electronic Show) w Las Vegas (8-12 stycznia 2018). Pierwszym wodorowym pojazdem koreańskiej marki jest Tucson Fuel Cell.
Hyundai NEXO to samochód o długości 4,67 metra wyposażony w ogniwa wodorowe oraz silnik elektryczny o mocy 120 kW (163 KM). W ogniwach wodorowych w wyniku reakcji wodór zamieniany jest na prąd. Efektem ubocznym reakcji jest ciepło oraz para wodna (odprowadzana rurą wydechową).
Hyundai NEXO to pojazd elektryczny, którego silnik zasilany jest prądem z ogniw wodorowych o mocy 95 kW oraz z dodatkowej baterii o mocy 40 kW. W czasie jazdy NEXO nie wydziela żadnych szkodliwych emisji.
Czas tankowania wodoru wynosi ok. 5 minut. Zasięg NEXO na jednym baku wodoru wynosi ok. 800 km.
Auto testowano w różnych warunkach klimatycznych, Hyundai twierdzi, że wodorowe NEXO może być eksploatowane w temperaturach od -29 do +49 stopni Celsjusza.
NEXO jest technologiczną wizytówką Hyundaia, wyposażono go w zaawansowane technicznie systemy bezpieczeństwa, ma też systemy elektroniczne umożliwiające jazdę autonomiczną (w ograniczonym zakresie).
Jednym z nowych systemów jest układ monitorowania martwego pola wokół całego auta. Pozwala to kierowcy na obserwowanie co dzieje się nie tylko z przodu i z tyłu auta, lecz także po lewej i prawej stronie. Ułatwia to manewry, np. zmianę pasa ruchu.
Hyundai deklaruje, że NEXO znajdzie się w sprzedaży na wybranych rynkach już na początku 2018 r.
Barierą w rozpowszechnianiu aut z napędem wodorowym jest brak sieci stacji tankowania wodoru. Takie stacje działają jedynie w Japonii, w Kalifornii, a w Europie w znacznie mniejszej liczbie w Niemczech, W. Brytanii, Holandii.
Oprócz Hyundaia Tucson Fuel Cell seryjnie produkowane są także: Toyota Mirai oraz Honda Clarity.