Gdyński Zarząd Dróg i Zieleni (ZDIZ) wprowadził przydatne rozwiązanie dla kierowców korzystających ze Strefy Płatnego Parkowania (SPP). To system telefonicznych powiadomień. Niestety, zazwyczaj są to krótkie komunikaty o negatywnym zabarwieniu związanym z pieniędzmi. Informują albo o nałożeniu mandatu, albo o wygasającym abonamencie na parking.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Kto może skorzystać z usługi SMS w Gdyni?

Zapisanie się do usługi jest banalnie proste. Na stronie ZDIZ Gdynia wystarczy kliknąć odpowiedni "kafelek", zarejestrować się, podając swój numer telefonu, a na końcu potwierdzić prawidłowość danych otrzymanym kodem autoryzacyjnym. Co ważne, z powiadomień można w dowolnym momencie zrezygnować.

Po co taka usługa? Przede wszystkim ma pomóc kierowcom, nie każdy bowiem pamięta o przedłużeniu wygasającego abonamentu na parkowanie w płatnej strefie. SMS przypomni o tym z 10-dniowym wyprzedzeniem. Ale rozwiązanie ZDIZ służy też do ułatwienia procedury uiszczania tzw. opłat dodatkowych, czyli... mandatów. Kierowca otrzymuje w tej sprawie informację najpóźniej dzień po pechowej kontroli. W SMS-ie pojawi się link do strony, gdzie można szybko rozliczyć się z miastem.

Parkomat Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni Foto: ZDiZ Gdynia
Parkomat Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni

Technologia ułatwia życie nie tylko nam. Uwaga na hakerów!

ZDIZ jest świadom zagrożeń, jakie może powodować ta usługa, dlatego ostrzega przed oszustami wykorzystującymi metodę "phishingu". Przed kliknięciem jakiegokolwiek linku z nadesłanej wiadomości trzeba upewnić się, że nie wysłał jej haker próbujący wyłudzić nasze dane lub pieniądze.

Jak to sprawdzić? W razie wątpliwości najlepiej wejść na oficjalną stronę internetową ZDIZ, logując się na nią z innego urządzenia. Przestępcy wiedzą, że presja czasu działa na ich korzyść, dlatego będą nakłaniać do natychmiastowego działania – takie ponaglenia powinniśmy od razu traktować jako sygnał ostrzegawczy.