Dożywotnia gwarancja – to brzmi doskonale. Do tej pory kojarzyła się głównie z produktami wysokiej jakości do łazienki (np. wanny), elektroniką (choćby słuchawki z wysokiej półki czy karty pamięci) czy też kuchnią (np. okucia do mebli czy garnki). Pora do tej listy dodać jeszcze części samochodowe, a dokładnie – oryginalne części samochodowe Volvo zamontowane przez autoryzowany serwis.
Volvo zapewnia, że użytkownik ma święty spokój i może utrzymać swój samochód (dowolny model) w dobrej kondycji technicznej (bez względu na przebieg auta), co nie pozostaje bez wpływu na bezpieczeństwo. Oferta dotyczy nie tylko pierwszych właścicieli zakupionych samochodów, ale także kolejnych z zastrzeżeniem, że gwarancja na dany element traci ważność wraz z odsprzedażą auta. Na tym jednak nie koniec.
Gwarancja dotyczy tylko tych części, które zakupiono i zamontowano w autoryzowanym serwisie. Jeśli zatem planujemy montaż poza siecią ASO, obowiązuje znacznie krótszy standardowy okres gwarancyjny. To nie koniec wymagań. Jeśli dojdzie do awarii, to wówczas kierowca jest zobligowany do dostarczenia samochodu w jakim najkrótszym czasie do ASO („niezwłocznie po stwierdzeniu usterki”). Ważna jest również eksploatacja zgodna z przeznaczeniem, co oznacza, że trudno liczyć na wyrozumiałość mechaników w sytuacji, gdy np. regularnie przeciążamy auto albo nawet najgorsza nawierzchnia nie jest przeszkodą, do bardzo szybkiej i ostrej jazdy.
Nie każda część jest objęta nowym programem. Volvo zastrzega, że gwarancja nie obejmuje komponentów podlegających normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu (np. sworznie, łączniki stabilizatora, klocki hamulcowe, tarcze sprzęgła, amortyzatory czy łożyska) oraz materiałów eksploatacyjnych, które zwykle wymieniamy podczas okresowych przeglądów (filtry oleju, paliwa i powietrza czy pióra wycieraczek lub żarówki). Z dożywotniej gwarancji wyłączono także akcesoria (np. felgi, haki, foteliki dziecięce czy boksy dachowe).
Istotne jest jeszcze jedno - co dokładnie obejmuje gwarancja. Volvo wyjaśnia, że dotyczy wyłącznie wad powstałych z przyczyny tkwiącej w zakupionym komponencie (wady materiałowe oraz montażowe). Jeśli zatem będzie wymagać naprawy lub wymiany to wówczas nabywca może bezpłatnie skorzystać z usługi w stacji ASO Volvo. Koszt robocizny nie obciąży wówczas naszej kieszeni.
Szczegóły programu dożywotniej gwarancji na części można poznać na stronie Volvo w zakładce: Usługi i eksploatacja.