Wschodnia część Polski przez długi czas cierpiała na brak rozwiniętej infrastruktury drogowej. Z roku na rok sytuacja poprawia się, bo sukcesywnie powstają nowe odcinki kluczowych tras umożliwiających szybką i bezpieczną podróż. Wszystko wskazuje na to, że już niebawem ruszy budowa kolejnego już fragmentu ważnej drogi ekspresowej. Tym razem mowa o jednym z odcinków trasy S17.

Droga S17 — budowa nowego fragmentu czeka na decyzję wojewody

Zgodnie z umową wykonawca w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy opracował dokumentację wymaganą do złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wniosek trafił już do Wojewody Lubelskiego, a wydana przez wojewodę decyzja określi granice terenu, który zostanie przejęty pod budowę drogi, a także umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane nieruchomości.

Droga S17 — co zyskają kierowcy?

W przypadku wykonawcy inwestycji uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość wejścia na plac budowy po jego uprzednim przekazaniu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przewiduje, że nastąpi to w pierwszej połowie 2024 r. Gdy to nastąpi, będzie można rozpocząć budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym w każdym z kierunków. Oprócz tego powstaną m.in. obiekty inżynierskie oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego. Na całym odcinku zaplanowano m.in. dwa węzły drogowe, most oraz dziewięć wiaduktów.

Nowy fragment drogi ekspresowej S17 na południe od Zamościa będzie miał 12,5 km długości. Trasa przebiegnie nowym śladem i będzie prowadziła od planowanego węzła Zamość Wschód, który powstanie na przecięciu z drogą krajową nr 74 w miejscowości Jarosławiec i kończyła się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej. Cała inwestycja zostanie zrealizowana w systemie Projektuj i buduj.

Fragment, którego budowa powinna ruszyć w ciągu niecałego roku, jest kolejnym etapem powstawania drogi ekspresowej S17. Trasa połączy Warszawę z przejściem w Hrebennem. Aktualnie gotowy jest fragment pomiędzy stolicą a Piaskami. Do wykonania został ok. 125-kilometrowy odcinek między Piaskami a Hrebennem.