Miejska spółka potwierdziła, że wszystkie Solarisy Urbino 12 Hydrogen, czyli autobusy zasilane wodorem, uległy awarii. W tym samym czasie zasygnalizowały ją komputery pokładowe. Nad przyczynami i rozwiązaniem problemu poznańskie MPK pracuje wspólnie z producentem, firmą Solaris, oraz Orlenem, dostawcą paliwa wodorowego.
Poznań stawia na elektryczne i wodorowe autobusy
Flota poznańskiego przewoźnika liczy obecnie 300 autobusów marki Solaris: 58 z nich jest elektrycznych, a 25 ma napęd wodorowy. 12 lutego 2025 r. MPK Poznań podpisało kolejną umowę na dostawę 9 Solarisów Urbino 12 hydrogen, które wyjadą na ulice stolicy Wielkopolski do końca kwietnia 2026 r., zastępując najmniej przyjazne środowisku użytkowane autobusy.
Pojazdy wodorowe są wyposażone w ogniwa paliwowe, które wytwarzają energię elektryczną poprzez reakcję wodoru z tlenem. Ta zasila silnik, a produktem ubocznym jest para wodna. Solaris poinformował, że każdy z nowo zamówionych autobusów otrzyma baterię wspomagającą ogniwo paliwowe w momentach zwiększonego zapotrzebowania na energię.