Fiat 500X zadebiutował podczas salonu paryskiego w 2014 roku i jest produkowany w fabryce SATA w Melfi na jednej taśmie z bliźniaczo spokrewnionym Jeepem Renegade. Ten ostatni niedawno przeszedł proces modernizacji, a obecnie nadszedł czas na włoskiego bliźniaka.

Nowym elementem rozpoznawczym są przednie reflektory z diodami do jazdy dziennej, a full-LED możemy zamówić za dopłatą. Nowe są przednie i tylne zderzaki.

Podstawowa jednostka napędowa jest trzycylindrowy silnik 1.0 l Firefly o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm o masie 93 kg. Kolejne to: czterocylindrowy 1.3 l o mocy 150 KM i momencie 270 Nm oraz 1.6 E-Torq o mocy 110 KM. Należy dodać, że turbodoładowane silniki wyposażone są już w filtr cząsteczek stałych.

Także jednostki wysokoprężne Multijet II musiały zostać przystosowane do spełnienia najnowszych wymogów norm emisji szkodliwych spalin. Nabywca ma do wyboru: 1.3 l o mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, 1.6 l o mocy 120 KM i 320 Nm oraz 2.0 l o mocy 150 KM i 350 Nm. Ten ostatni, oferowany będzie jako jedyny z napędem czterech kół i dziewięciostopniowym automatem. Pozostałe z sześciobiegowym manualem lub sześciostopniowym dwusprzęgłowym automatem.

We wnętrzu mamy m.in. nowa kierownicę oraz zmieniony kokpit z trzema okrągłymi zegarami, z których środkowy 3,5-calowy jest cyfrowy, a boczne pozostają analogowe.

Standardem jest asystent pasa ruchu oraz system identyfikacji znaków drogowych. Nowe reflektory mogą samoczynnie zmieniać swoje ustawienie ze świateł długich na mijania. Pomocna będzie także kamera cofania, system martwego pola, adaptacyjny tempomat oraz samoczynny system hamowania. Te jednak elementy wyposażenia otrzymamy za dodatkową opłatą.