Tipo hatchback (wkrótce trafi do sprzedaży, sedan oferowany jest od początku tego roku) w standardowej wersji wyposażenia otrzymał zaledwie trzy gwiazdki. To bardzo niski wynik. W ostatnich latach na tyle gwiazek oceniano poziom bezpieczeństwa modeli Dacii. W tym roku taki sam rezultat otrzymało tylko Suzuki Baleno.

Tipo straciło punkty w zakresie ochrony dzieci i pieszych, jednak, zgodnie z najnowszymi wytycznymi testowymi, najniżej oceniono braki w kategorii systemów bezpieczeństwa. Poziom bezpieczeństwa dorosłych pasażerów jest na dobrym, wysokim poziomie.

Na życzenie producenta eksperci Euro NCAP przetestowali również Tipo z pakietem bezpieczeństwa. Dopuszcza się taką możliwość, jeśli samochód może zostać w niego wyposażony na wszystkich rynkach bez względu na wersję. Podwójna ocena ma za zadanie przekonac potencjalnych klientów, że nie warto oszczędzać na bezpieczeństwie.

W przypadku Tipo wspomniany pakiet obejmuje system ostrzegania przed zderzenim z funkcją automatycznego hamowania przy niskich i wysokich prędkościach, ale nie wykrywającym pieszych. Asystent ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i aktywna maska nie są dostepne w tym modelu. Obecność tzw. systemu AEB pozwoliła na podniesienie końcowego wyniku do czterech gwiazdek (szczegóły poniżej).

Fiat Tipo - model podstawowy

Ogólny wynik: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%

Bezpieczeństwo dzieci: 60%

Bezpieczeństwo pieszych: 62%

Systemy bezpieczeństwa: 25%

Fiat Tipo - model z pakietem bezpieczeństwa

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%

Bezpieczeństwo dzieci: 60%

Bezpieczeństwo pieszych: 62%

Systemy bezpieczeństwa: 57%