Zawsze w takiej chwili pojawia się pytanie, dlaczego w tak pożądanym modelu nie można było już większości dodatków dać w cenie... Cóż, odpowiedź jest prosta – otóż właśnie dlatego, że M3/M4 są tak pożądane, to ich przyszli właściciele chętnie sięgną jeszcze głębiej do kieszeni, by jeszcze bardziej spersonalizować i „usportowić” swój egzemplarz. Tym sposobem zadowoleni będą wszyscy – BMW, bo zarobi, a klienci – bo zrobią sobie wymarzony egzemplarz „pod siebie”.

Z ciekawszych pozycji na liście mamy więc np. tłumik M Performance wykonany z tytanu. To układ wydechowy o lekkiej konstrukcji z przepustnicami, który waży około pięciu kilogramów mniej niż standardowy komponent, a dodatkowo, poza dźwiękiem, ma zapewniać też jeszcze lepsze osiągi. Tyle że ten wygląd... Nie zabraknie opinii, że takie umiejscowienie końcówek wydechu to jednak w BMW M lekka profanacja i ściągnięcie pomysłu od Lexusa IS F sprzed lat – patrz galeria. Trochę szkoda.

Z kolei sportowy układ jezdny M Performance (zawieszenie gwintowane – szanujemy to!) pozwala na płynną redukcję prześwitu od 5 do 20 milimetrów, zaś przy niezmienionym ustawieniu amortyzatorów kierowca korzysta wtedy z niższego środka ciężkości i zmniejszonych przechyłów bocznych, co umożliwia jeszcze większe prędkości na zakrętach. No i ten wygląd „skręconego na maksa” M3/M4 – wyczuwamy hit sprzedaży.

Nie mogło się też obejść bez akcesoriów z gatunku tuningu optycznego i lekkich, kutych felg. Mamy więc m.in.: karbonową dokładkę przednią, karbonowy splitter oraz karbonowe lotki aerodynamiczne. Jak chwali się BMW, foliowanie wyścigowe pozwala jeszcze bardziej zindywidualizować te sportowe modele. Zestaw dekoracyjny zawiera precyzyjnie dopasowane do geometrii pojazdu boczne folie samoprzylepne w trzech kolorach BMW M: niebieskim, czerwonym i fioletowym. Oferta kół kompletnych do nowych modeli obejmuje w chwili ich wprowadzenia na rynek dwa zestawy kompletnych kół letnich. Model podstawowy to kute obręcze M Performance Y Spoke 963M w kolorze Frozen Gunmetal Grey z napisem M Performance i ogumieniem mieszanym w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Wisienka na torcie to kute obręcze BMW M Performance 1000M Cross Spoke w matowym kolorze złotego brązu lub matowym kolorze Jet Black z napisem M Performance. Koła oferowane są w rozmiarze 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Do tego dokupić będzie można też np. „zestaw zimowy” z możliwością montażu łańcuchów.

Dopełnieniem oferty będą dodatki do wnętrza, czyli m.in. kierownica z alkantary, inne nakładki progowe oraz... projektory drzwiowe, dzięki którym możliwe będą szczególnie atrakcyjne efekty przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu. Po otwarciu drzwi pozwolą one wyświetlać na asfalcie logo BMW M i inne motywy M Performance. Palce lizać!