Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowa droga ekspresowa na wschodzie Polski rośnie w kierunku Ukrainy. Jest umowa

Nowa droga ekspresowa na wschodzie Polski rośnie w kierunku Ukrainy. Jest umowa

Jedna z obleganych dróg ekspresowych w naszym kraju zyska następne kilometry. Prowadząca z Warszawy do Lublina trasa S17 ostatecznie dotrze aż do granicy Polski z Ukrainą. Wkrótce będzie łatwiej dojechać nią ze stolicy Lubelszczyzny do Zamościa, bo drogowcy właśnie przeszli do realizacji nowego fragmentu "eski".

Drogowcy przechodzą do realizacji kolejnego odcinka trasy S17
GDDKiA
Drogowcy przechodzą do realizacji kolejnego odcinka trasy S17
  • Popularna trasa S17 wiodąca ze stolicy do Lublina rozrasta się w kierunku granicy Polski z Ukrainą. Wkrótce dotrze do Zamościa
  • Za zaprojektowanie i wybudowanie nowego odcinka S17 firmy GAP Insaat, Fabe Polska i Sine Midas Stroy zarobią pół miliarda złotych
  • Docelowo trasa S17 będzie miała około 320 km długości. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji 190 km tego szlaku

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ma dobre informacje dla kierowców podróżujących po wschodniej Polsce – szlak trasy S17 niebawem wydłuży się o 10 km w kierunku Zamościa. Drogowcy przeszli właśnie do realizacji odcinka między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec. Umowa podpisana z konsorcjum firm GAP Insaat (lider), Fabe Polska i Sine Midas Stroy opiewa na blisko 504 mln zł. Wiemy, kiedy nawigacja zacznie kierować podróżnych na nową trasę.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Rozbudowa trasy S17 w stronę Zamościa

Jak przekazali drogowcy, nowy odcinek S17 przebiegać będzie w większości nowym śladem, ale wzdłuż obecnej DK17. Trasa rozpocznie się za Izbicą, ominie od zachodniej strony Chomęciska Małe i zakończy w okolicach Sitańca. W ramach inwestycji powstaną dwa węzły (Stary Zamość, Zamość Sitaniec) oraz 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty i przejścia dla zwierząt.

Przebudowane zostaną też drogi krzyżujące się z planowaną trasą. GDDKiA zleciła dodatkowo opracowanie systemu odwodnienia i nowych dróg do obsługi ruchu lokalnego. Wykonawca ma 41 miesięcy na zaprojektowanie, wybudowanie trasy i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, ale z czasu budowy trzeba odjąć zimowe przestoje (od połowy grudnia do połowy marca). Według harmonogramu koparki mają wjechać na plac w 2026 r. i zjechać z niego w 2028 r.

DK17 w obecnej formie. Zastąpi ją ekspresowa S17
DK17 w obecnej formie. Zastąpi ją ekspresowa S17GDDKiA

Droga S17 dojedzie z Warszawy aż do Ukrainy

10-kilometrowy odcinek z Izbicy do Zamościa to malutki fragment wielkiej inwestycji. Droga ekspresowa S17 Piaski – Hrebenne jest ważnym fragmentem trasy Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne (granica z Ukrainą). To również część międzynarodowej drogi E372 prowadzącej z Warszawy do Lwowa. Trasa ta łączy się na węźle Piaski Wschód z drogą S12 Piaski – Dorohusk oraz na obwodnicy Lublina z drogą S19 (Via Carpatia).

Stan realizacji trasy S17 (sierpień 2024 r.)
Stan realizacji trasy S17 (sierpień 2024 r.)GDDKiA

Obecnie na etapie realizacji są jeszcze trzy inne odcinki S17: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (łącznie około 55 km). W przetargach są z kolei fragmenty Piaski – Łopiennik (16,7 km) oraz Krasnystaw – Izbica (18,8 km). W przyszłym roku na tym etapie znajdą się też odcinki Łopiennik – Krasnystaw (9 km) i Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (12 km). Docelowo cała trasa S17 będzie mieć ok. 320 km długości. Teraz kierowcy poruszają się po 190 km tej trasy.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków