Bicie rekordu na Północnej Pętli toru Nurburgring było wisienką na torcie dla inżynierów odpowiedzialnych za nową generację Hondy Civic Type R. Najlepszy czas wykręcony w tej klasie samochodów był uhonorowaniem ich ciężkiej pracy i ostatecznym potwierdzeniem kompetencji przednionapędowego hot hatcha. Misja zakończyła się sukcesem – Honda wróciła do kraju z czasem 7 min i 44,881 s. Zaraz, przecież poprzedni Civic Type R był... o sekundę szybszy!
Nowa Honda Civic Type R, nowa długość trasy na Nurburgringu
Spokojnie, wszystko się zgadza. Kiedy Honda biła rekord klasowy w 2017 r., długość pomiarowego odcinka wynosiła 20,6 km. Po zmianach wprowadzonych przez kierownictwo toru w 2019 r. pętla została wydłużona o 200 m, co naturalnie wydłużyło też czasy przejazdów. Nowa Honda Civic Type R została więc królową na torze o nowej długości. Udaną próbę przeprowadzono 24 marca 2023 r.
Inna rzecz wymagająca wyjaśnienia? To tytuł przyznany w klasie seryjnych przednionapędowych samochodów. Najszybszym autem z napędem przekazywanym na przednią oś pozostaje Renault Megane R.S. Trophy-R, które 5 kwietnia 2019 r. pokonało dystans 20,8 km i 73 zakręty Północnej Pętli w rekordowym czasie 7 min i 40,1 s. Trophy-R to jednak ograniczona do 500 szt., ekstremalna wersja z torowym zawieszeniem, sportowym wydechem i bez tylnej kanapy.
Egzemplarz, który zapewnił Hondzie Civic Type R złoto w kategorii produkcyjnych aut, też został dostosowany do próby na Nurburgringu, choć tu zmiany nie były tak radykalne. Kierowca Hondy wsiadł na fotel wersji S różniącej się od standardowej brakiem klimatyzacji i systemu nawigacyjnego. Ponadto auto miało założone dostępne opcjonalnie opony Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect.