Honda CR-V piątej generacji będzie znacznie różnić się od poprzednika, szczególnie tylna część pojazdu z lampami zachodzącymi na klapę bagażnika. SUV będzie dłuższy i wyższy od obecnej odsłony modelu. Prześwit zostanie zwiększony o 35 mm – do 201 mm w wersji AWD.
Honda CR-V - ładniejsza i większa
Wnętrze samochodu również mocno się zmieni - stanie się bardziej eleganckie. Dwa wyświetlacze zastąpi jeden centralny (dotykowy). Pojawią się też cyfrowy zestaw wskaźników oraz dekoracyjne listwy imitujące drewno na boczkach drzwi i konsoli środkowej. Większy rozstaw osi oznacza jeszcze przestronniejsza kabinę i bagażnik. Model CR-V po raz pierwszy będzie można zamówić w opcji siedmiomiejscowej.
Honda CR-V - hybryda zamiast Diesla
Ponadto nowy CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie dostępnym z napędem hybrydowym. W skład systemu i-MMD wejdą: wolnossący silnik benzynowy 2.0 i-VTEC, dwa silniki elektryczne i zestaw baterii. W tym przypadku nie zastosowano konwencjonalnej skrzyni biegów, a jednostopniową przekładnię.
W gamie znajdzie się ponadto nowy benzyniak 1.5 VTEC Turbo (w Civicu generuje 182 KM), współpracujący z ręczną lub automatyczną bezstopniową skrzynią biegów CVT. W obu dostępnych wariantach będzie można zamówić napęd 4x4 (seryjnie będą one przednionapędowe). Co ciekawe, model CR-V nowej generacji nie będzie już u nas oferowany z silnikami Diesla.
Honda CR-V - kiedy w sprzedaży
Nowa Honda CR-V z nowym silnikiem 1.5 VTEC Turbo trafi do sprzedaży jesienią br. Wersja hybrydowa dołączy na początku 2019 roku. Więcej informacji o piątej generacji rodzinnego SUV-a tej marki poznamy 6 marca.