- Najtańsze i30 Classic Plus to hatchback z nowym, większym silnikiem benzynowym 1,5 DPI oraz sześciostopniową ręczną skrzynią biegów.
- Po raz pierwszy debiutuje wersja hybrydowa z instalacją 48V. Za najtańszą odmianę o mocy 160 KM trzeba zapłacić 81 400 zł.
- W Hyundai i30 pozostawiono w gamie silnik diesla. Do wyboru i30 1,6 CRDI o mocy 115 KM ze skrzynią ręczną lub 7-stopniowym DCT. Ceny od 83 600 zł w przypadku manualnej skrzyni.
W polskich salonach debiutuje odnowiony Hyundai i30. To oznacza całkiem spory wybór: trzy wersje nadwozia (hatchback, kombi i liftback), trzy odmiany wyposażenia (jak do tej pory; Classic Plus, Comfort i Premium) oraz aż 7 układów napędowych. Niestety, w porównaniu z modelami sprzed liftingu, nowy i30 nieco zdrożał. Różnica sięga kilku tysięcy złotych.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNajtańsze i30 Classic Plus to hatchback z nowym, większym silnikiem benzynowym 1.5 DPI oraz sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Nowy motor jest nieco mocniejszy od poprzednika, czyli wersji 1.4 MPI (110 KM zamiast 100 KM i 144 Nm zamiast 134 Nm), którą wycofano z oferty. Auto z zewnątrz najłatwiej poznamy po seryjnych stalowych felgach z oponami 195/65 R15. Tyle za 69 900 zł. Za kombi zapłacimy 3 tys. zł więcej. Najdroższy jest fastback (aż 78 400 zł), który jest dostępny z mocniejszym silnikiem 1.0 T-GDI i 16-calowymi felgami.
Nawet w najtańszej wersji Classic Plus trudno narzekać na wyposażenie. W standardzie otrzymujemy: 6 poduszek powietrznych oraz pakiet asystentów, składający się z takich układów jak ostrzeganie o utrzymywaniu w pasie ruchu (LKA), zmiana świateł drogowych (HBA), kontrola podjazdu (HAC) i zapobieganie kolizjom czołowym (FCA) oraz monitorowania zmęczenia kierowcy. Ponadto nie zabrakło świateł dziennych LED i przeciwmgielnych, elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek, dwupoziomowej podłogi bagażnika, ręcznej klimatyzacji czy cyfrowego radia DAB z niewielkim ekranem 3,8”. W opcji pakiet Drive (1200 zł) czyli tylne czujniki parkowania, skórzane wykończenie kierownicy i gałki zmiany biegów.
Przeczytaj też:
- Nowy numer tygodnika dostępny bez wychodzenia z domu
- Hyundai i30 po liftingu - oto pierwsze szczegóły
- Hyundai i30 1,4 T-GDi N Line - test
Bogatsze wersje (Comfort i Premium) poznamy po aluminiowych felgach oraz systemie multimedialnym z dużym ekranem 8”. W standardzie nie zabrakło także automatycznej klimatyzacji, przyciemnionych tylnych szyb czy funkcji Android Auto i CarPlay. W Comfort można liczyć na większy wybór opcji. Na liście m.in. reflektory LED (2000 zł), nawigacja (3700 zł) czy pakiet Winter z podgrzewanymi fotelami i kierownicą (1000 zł). W przypadku Premium elektrycznie sterowany dach panoramiczny (4 tys. zł) i pakiet skórzany. Za wykończenie skórą naturalną i tzw. eko-skórą Hyundai liczy 6500 zł uwzględniając przy tym funkcję wentylacji przednich foteli oraz elektryczną regulację z pamięcią.
Po raz pierwszy w i30 debiutuje wersja hybrydowa z instalacją 48V. Za najtańszą odmianę o mocy 160 KM trzeba zapłacić 81 400 zł. Do automatycznej skrzyni w hybrydzie dopłacimy 6 tys. zł. Podobnie jest w przypadku odmiany wysokoprężnej. Oferowana odmiana i30 1.6 CRDI o mocy 115 KM dostępna jest ze skrzynią ręczną lub 7-stopniowym DCT. Ceny od 83 600 zł w przypadku manualnej skrzyni. Za automat zapłacimy 6 tys. zł więcej. Taka sama dopłata obowiązuje także w przypadku benzynowego silnika 1.0 T-GDI.