Auto Świat Wiadomości Aktualności Hyundai i30 po liftingu od 69 900 zł

Hyundai i30 po liftingu od 69 900 zł

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Koreański kompakt po liftingu już wyceniony w złotówkach. Hyundai i30 zdrożał o kilka tysięcy w porównaniu z poprzednią wersją. Za najtańszą wersję z nowym silnikiem 1.5 DPI trzeba będzie zapłacić niemal 70 tys. zł

Hyundai i30
Zobacz galerię (5)
Hyundai / Hyundai
Hyundai i30
  • Najtańsze i30 Classic Plus to hatchback z nowym, większym silnikiem benzynowym 1,5 DPI oraz sześciostopniową ręczną skrzynią biegów.
  • Po raz pierwszy debiutuje wersja hybrydowa z instalacją 48V. Za najtańszą odmianę o mocy 160 KM trzeba zapłacić 81 400 zł.
  • W Hyundai i30 pozostawiono w gamie silnik diesla. Do wyboru i30 1,6 CRDI o mocy 115 KM ze skrzynią ręczną lub 7-stopniowym DCT. Ceny od 83 600 zł w przypadku manualnej skrzyni.

W polskich salonach debiutuje odnowiony Hyundai i30. To oznacza całkiem spory wybór: trzy wersje nadwozia (hatchback, kombi i liftback), trzy odmiany wyposażenia (jak do tej pory; Classic Plus, Comfort i Premium) oraz aż 7 układów napędowych. Niestety, w porównaniu z modelami sprzed liftingu, nowy i30 nieco zdrożał. Różnica sięga kilku tysięcy złotych.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Najtańsze i30 Classic Plus to hatchback z nowym, większym silnikiem benzynowym 1.5 DPI oraz sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Nowy motor jest nieco mocniejszy od poprzednika, czyli wersji 1.4 MPI (110 KM zamiast 100 KM i 144 Nm zamiast 134 Nm), którą wycofano z oferty. Auto z zewnątrz najłatwiej poznamy po seryjnych stalowych felgach z oponami 195/65 R15. Tyle za 69 900 zł. Za kombi zapłacimy 3 tys. zł więcej. Najdroższy jest fastback (aż 78 400 zł), który jest dostępny z mocniejszym silnikiem 1.0 T-GDI i 16-calowymi felgami.

Cennik i30 hatchback
Cennik i30 hatchbackHyundai / Hyundai
Cennik i30 wagon i liftback
Cennik i30 wagon i liftbackHyundai / Hyundai

Nawet w najtańszej wersji Classic Plus trudno narzekać na wyposażenie. W standardzie otrzymujemy: 6 poduszek powietrznych oraz pakiet asystentów, składający się z takich układów jak ostrzeganie o utrzymywaniu w pasie ruchu (LKA), zmiana świateł drogowych (HBA), kontrola podjazdu (HAC) i zapobieganie kolizjom czołowym (FCA) oraz monitorowania zmęczenia kierowcy. Ponadto nie zabrakło świateł dziennych LED i przeciwmgielnych, elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek, dwupoziomowej podłogi bagażnika, ręcznej klimatyzacji czy cyfrowego radia DAB z niewielkim ekranem 3,8”. W opcji pakiet Drive (1200 zł) czyli tylne czujniki parkowania, skórzane wykończenie kierownicy i gałki zmiany biegów.

Przeczytaj też:

Bogatsze wersje (Comfort i Premium) poznamy po aluminiowych felgach oraz systemie multimedialnym z dużym ekranem 8”. W standardzie nie zabrakło także automatycznej klimatyzacji, przyciemnionych tylnych szyb czy funkcji Android Auto i CarPlay. W Comfort można liczyć na większy wybór opcji. Na liście m.in. reflektory LED (2000 zł), nawigacja (3700 zł) czy pakiet Winter z podgrzewanymi fotelami i kierownicą (1000 zł). W przypadku Premium elektrycznie sterowany dach panoramiczny (4 tys. zł) i pakiet skórzany. Za wykończenie skórą naturalną i tzw. eko-skórą Hyundai liczy 6500 zł uwzględniając przy tym funkcję wentylacji przednich foteli oraz elektryczną regulację z pamięcią.

Po raz pierwszy w i30 debiutuje wersja hybrydowa z instalacją 48V. Za najtańszą odmianę o mocy 160 KM trzeba zapłacić 81 400 zł. Do automatycznej skrzyni w hybrydzie dopłacimy 6 tys. zł. Podobnie jest w przypadku odmiany wysokoprężnej. Oferowana odmiana i30 1.6 CRDI o mocy 115 KM dostępna jest ze skrzynią ręczną lub 7-stopniowym DCT. Ceny od 83 600 zł w przypadku manualnej skrzyni. Za automat zapłacimy 6 tys. zł więcej. Taka sama dopłata obowiązuje także w przypadku benzynowego silnika 1.0 T-GDI.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków